Remington 1858 Pedersoli

Started by perk71, 06. June 2016 kl. 17:19:36

Previous topic - Next topic

perk71

Da har den siste ervervelsen kommet hjem til meg, og det er en Pedersoli produsert Remington 1858. Men ser at det er med to typer av skjefteplater. Er begge typene godkjent ved stevner? For jeg tenkte å bruke denne på NM bane i år, hvis jeg blir dus med den til da. Hvis ikke så blir det å bruke den gamle uberti`en min, som også går som et uvær. 93 poeng på siste stevnet, med 6 tiere. Så hvorfor jeg bruker 10.000 på et nytt våpen, har jeg ikke skjønt ennå:-D
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

jæger justnæs

Det er bare de smale som er godkjent, sies det. Har sett at folk måtte frem med raspa på de under EM i Finland. Jeg finner ikke noe henvisning til reglene men mener at grepene sett bakfra skal være "rette", altså ikke svinge ut nede så grepet blir vesentlig endret. Jeg er ganske sikker på at du kan bruke det store grepet så lenge det er uten svaien. Ta dette med en liten klype salt da jeg som nevnt ikke finner en henvisning.
Best når det smeller!

Øyvind F.



«Den där revolvern får inte godkännas.» Fra EM 2011. Det var han med ryggen til som måtte finne fram fila :knegge:
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

427cab

Skal kjøpe meg et eksemplar av denna revolveren, men de skjefteplatene som passer godt til puselankene mine er jo ikke godkjent av MLAIC til konkurranse skyting og da heller ikke NSU.
                           
Har hørt at det følger med et sett til, men at de må tilpasses.(Halvfabrikat?)  
Er det noen her som har kjøpt en, eller kjenner noen som har kjøpt en i det siste som kan bekrefte det?

Er jo litt snodig hvis Pedersoli selger en revolver med skjefteplater som ikke er godkjent av MLAIC....

runastav

Hei. jeg kjøpte min i 2013 og skjefte som var montert hadde denne bulen på midten. det fulgte med et ekstra skjefte/halvfabrikata men det enkleste er jo og file/pusse ned det som er montert. Du må fjerne messingbøssingene først og senke sete for de etter nedpussingen, jeg lagde en enkel fres til dette.
Helsing Runar



427cab

Okai, så det er bare bulen på midten som er problemet.
Takk for tipset..