Bildeopplasting og Photobucket

Started by Øyvind F., 28. August 2017 kl. 4:38:37

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Når dere legger inn innlegg med bilder, så er det lurt å laste bildene opp til forumets egen server. Mange har tidligere lastet bilder opp til Photobucket og lenket fra Photobucket til forumet. For en tid tilbake bestemte Photobucket seg for å ta betalt for å vise bildene på andre sider, og det har ført til at millioner av forumtråder rundt om på nettet nå er ødelagt. I stedet for bilder vises nå denne meldingen:



Dette har dessverre også skjedd på svartkrutt.net, og mange fine tråder er nå mer eller mindre ødelagt. Med mindre brukeren betaler $400 (ca. 3150 kroner), så kommer ikke bildene tilbake.

Her på svartkrutt.net er bildeopplastingen gratis og slik kommer til å bli i fremtiden også. Ikke stol på andre – bruk «Last opp»-knappen!
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Auauau, har lagt merke til den ruta rundtomkring på nettet.
Selv bruker jeg forumopplasting såfremt det ikke er veldig knotete. Har brukt noe via Dropbox sin public foler - men så bestemte de seg også for å gjøre endringer for en stund siden. Forbanka klabbetasser av noen tjenesteleverandører - er det lov å si?
svartkrutt.net sitt forum er ganske bra på opplasting rett fra enhet - med unntak av at bildelenken blir blå og kan forsvinne om jeg ikke venstreklikker i tekstfeltet før jeg skriver videre eller laster opp nytt bilde. Jeg mistenker at det er en av årsakene til at enkelte sliter med å laste opp mer enn ett bilde.
Best når det smeller!