Forslag til nye funksjoner eller endringer

Started by Øyvind F., 03. November 2009 kl. 10:35:50

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Er det noen funksjoner dere savner på forumet, chatten, markedet eller generelt på svartkrutt.net? Er det feil som irriterer dere, ting som kan gjøres bedre etc.? Kom med forslag i denne tråden, så skal jeg se hva jeg kan få gjort med det.

:data:
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

krutnarr

Tja. Det er jo altids noe da. I utgangspungtet ser jeg sidene dine som utrolig komplette og "ferdige" Øyvind. Det er en fryd å bla igjennom artikkler og forumstråder. Du har laget et samlingssted for sporten vår (skyting/samling) og det skal du ha kjempeskryt for.
Skulle det være noe som kan irritere litt, så er det for min del at "boksen" for "privat chat" kommer over det som er skrevet. Man må da legge ned boksen for å lese, for så å åpne den igjen for å svare. Husker jeg ikke feil så kommer vell boksen til smilefjesan også ivegen?.

Små detaljer, men det var det du ønska, eller?;-)

Øyvind F.

Takk for skryt. :-) Det var slike forslag jeg var interessert i, ja.

Når det gjelder boksen, så antar jeg du mener hviskefunksjonen? Da kommer det litt an på hvor stor skjermoppløsning og skjermstørrelse du har. På min skjerm – som på denne maskinen er ganske stor – ser det slik ut:



mens på mindre skjermer vil det se slik ut:



Et sted må boksen være, men jeg skal se på om det går an å gjøre ting annerledes. En annen mulighet er å bruke funksjonen «Privat chat» i stedet for hviskefunksjonen. Da får du opp et nytt vindu som ikke sperrer for noe av det andre. Hviskefunksjonen er primært laget for korte meldinger mellom enkeltbrukere.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Are Pedersen

Tja, savner litt mer om snapplåsmekanismen på oversikten over låstypenes utvikling... Den er såvidt nevnt, men det er ikke noen bilder, og den var jo vanligere enn for eksempel hjullås? Fant jo en del under børsemaking, men ønsker meg litt mer generelt om typen. Jeg kan selvfølgelig se i boka, men den hadde jeg ikke for hånden da jeg trengte den... :-)

reldor

Hei ,
jeg savner en "tilbake til forumet" knapp i bunnen av siden......

R
Religion er menneskets seier over fornuften.

qualibra

Kan jeg spørre om den dialekten
som skimtes i bakgrunnen på
Admin's innlegg, er planlagt
å bli den eneste gangbare
på forumet i nær framtid?
I så fall må sikkert fler
enn bare undertegnede en
tur innom skolepulten igjen.:lol2:
qualibra

Øyvind F.

> Tja, savner litt mer om snapplåsmekanismen på oversikten over låstypenes utvikling...

Det bør enkelt kunne fikses.

> jeg savner en "tilbake til forumet" knapp i bunnen av siden......

Denne er jeg mer usikker på. Er det virkelig nødvendig med en slik knapp? Er det noen andre som føler de trenger den? Jeg har en tilbake-knapp på musa som jeg bruker til å hoppe tilbake et steg i nettleseren, og på bærbar uten mus bruker jeg backspace-tasten (den lange som ligger over enter-tasten).

> Kan jeg spørre om den dialekten som skimtes i bakgrunnen på Admin's innlegg, er planlagt å bli den eneste gangbare på forumet i nær framtid?

Nei, ikke her på forumet, men på chatten konverseres det helst på latin. Du får stikke innom en dag selv og se om du forstår noe av det. :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

qualibra

Hehehe.
Ja takk, det frister virkelig.:lol2:
qualibra

Øyvind F.

Jeg oppdaterte forumet i går, men endringene er ikke veldig store. De største endringene er i «bakgrunnen», det vil si at forumet nå blant annet er litt raskere.

Det mest iøynefallende er at lenkefargen ble endret fra blå til grønn for at forumet skal harmonere bedre med stilen som er brukt på svartkrutt.net. Det er mulig at kontrasten ble litt for lav?

Nye innlegg er nå markert med en mørkegrønn stolpe ytterst til venstre på det nye innlegget når du er  inne i tråden.

Det er også en ny knapp i «kode»-knapp i editoren. For de fleste er ikke denne relevant, men den kan være nyttig om du for eksempel skal forklare at ved innlegging av bilder må du legge bildelenken mellom img-taggene, slik som dette: [img]http://hjemmeside.no/bildelenke.jpg[/img]
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

JollyRoger

Takker for flott nettsted. Angående Forumet:

Når man _ikke_ er innlogget, kommer man "helt inn" i tråden når man klikker på temaet i oversiktslisten. Når man _er_ innlogget må man i tillegg klikke på "Åpne i tråd" for å komme helt inn i tråden, og kunne lese noe. Foreslår "direkteklikk helt inn" i tråden fra oversiktslisten.

(Jeg gjetter denne forskjellen intet har med nettlesertype å gjøre.)

Øyvind F.

Jeg kommer rett inn i tråden, både når jeg er innlogget og utlogget. Systemet benytter seg av cookies – det vil si informasjonskapsler, datakjeks eller hva det nå kalles – og skal huske det siste valget ditt. Prøv å slette cookiene, og se om ting bedrer seg.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

JollyRoger

Hei, og takker for råd. Meget mulig at det skylles et småkakeproblem, men det hjelper ikke å slette de hos meg. Jeg sletter de daglig, og det har vært slik hele tiden. Jeg surfer derfor heller i forumet som ikke-innlogget istedet ...

JollyRoger

En annen ting (ikke for å mase), men når jeg sender inn innlegg, som det ovenstående, dukker det som oftest opp en "Error code 403" over hele siden. Men innlegget kommer inn allikevel ...

JollyRoger

Error 403
We're sorry, but we could not fulfill your request for /index.php?mode=thread&id=6152#p6152 on this server.

You do not have permission to access this server.

Your technical support key is: 54d7-ae6a-dfd9-b1ad

You can use this key to fix this problem yourself.

If you are unable to fix the problem yourself, please contact badbots at ioerror.us and be sure to provide the technical support key shown above.

Øyvind F.

Dersom du sletter kjeksene hver dag så er nok nettopp dette problemet – det er jo kjeksene som som husker det siste valget ditt.

Feilmeldingen du viser har jeg ikke opplevd, men den har sannsynligvis sammenheng med et BadBehaviour-script som brukes til å stenge ute spamroboter. Dette ble skrudd på i går for det norske forumet, mens det har vært på en god stund for det engelske. Jeg skal se om det er noe å gjøre med det.

[Redigert: Jeg fikk ingen feilmelding da jeg la inn dette innlegget.]
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

JollyRoger

BadBehaviour og spam, ja. Fysj. Det gjelder å oppføre seg.
Det funker heldigvis greit uannsett småsnacks ...

reldor

Hei Øyvind

Noen brukere er regisrert uten mulighet til å kontakte dem ,
jeg har ønske om at alle skal kunne kontaktes gjennom forumet.....

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

Øyvind F.

Nja, det bør være mulig å reservere seg mot å bli kontaktet. De som ønsker å bli kontaktet kan bestemme dette i profilen. Når valget Gjør e-postadressen tilgjengelig for andre brukere (adressen vil ikke vises; meldinger skrives via et kontaktskjema) er aktivert vil dette ikonet dukke opp: og brukeren kan bli kontaktet.

Det er sikkert mange bruker som aldri har vært innom profilen sin, så dere er herved anbefalt å avlegge den et besøk. last gjerne opp en avatar, eller personlig bilde, med det samme også! Dersom du er innlogget kan du klikke her for å redigere den.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

The Norwegian

Men det bør vel være mulig å sende noen en personlig melding en PM som det heter? Jeg kan godt forstå at ikke alle vil ha e-mailen sin liggendes, men den kommer ikke opp når en skriver før vedkommende svarer. Men det er greit å ha en slik PM funksjon mener nå jeg, selv om mange kansje ikke ønsker dette.
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

jæger justnæs

Lufter tanken om muligheten for fotoalbum.
Når man legger inn bilder i forumet; kunne de da også havne i albumer?
I et innlegg om til dømes Jarmann får man muligheten til å gi bildet et navn (M1884 bolt, Jarmann låskasse mm.) samtidig som bildet automatisk havner i kategorien tråden tilhører. I dette tilfellet "Patronvåpen".

Fremmer også samme ønske som reldor: "Tilbake til forumet"-knapp nederst på siden.

JJ
Best når det smeller!