44 new army

Started by para, 28. September 2008 kl. 9:28:42

Previous topic - Next topic

para

jeg lurer på om det er noen forskjell på en 44 new arm laget ev pietta kontra en som er laget av uberti?tenker kvalitet og fungsjon

Cap'n Redneck

#1
Rent generellt er Uberti's våpen mer eksakte kopier av den gamle Remingtonen.
De har smalere grepsplater, mens Pietta's kopier ofte har tykkere grepsplater: mer "target-grep". Dette blir litt smak og behag, skyttere med store never foretrekker ofte litt tykkere grepsplater...
Nå har Pietta en modell de kaller "Shooters", og denne er vel den eneste som har kopiert Remington's originale, progressive riflestigning.
Ellers vil jeg anbefale deg å se etter en revolver hvor framsiktet sitter i svalehalespor, slik at det kan justeres sideveis ved behov, evt. byttes i et som er høyere. Jeg vil også råde deg til å sammenligne flere revolvere hvis du skal handle nytt fra Sarpsborg Våpen eller BørseLars, det er ingen stor hemmelighet at italienske våpen av førstesortering havner i 40-fots containeren som skal til USA, mens andre eller tredjesortering ofte havner i pappeska som skal til Norge. Lykke til!

P.S.
Ser av et tidligere innlegg at du bor i Trøndelag, Para.
Ta deg en tur på et stevne, så får du sett på og håndtert litt forskjellige Remington-kopier.  Du finner stevnekalender og kontaktpersoner på hjemmesiden til Norsk Svartkrutt Union.
D.S.

para

Takk for svar,skal dra på stevne og se ja.