Pris antydning colt navy

Started by Gunfreak, 28. March 2021 kl. 11:02:16

Previous topic - Next topic

Gunfreak

Jeg kjøpte en colt navy 1851 (produsert 1856) for snart 15 år siden. Det var planen om å bli første av flere i en samling, men det ble ikke slikt  og den har egentlig bare hvert gjemt. Og min interesse har gått mot blank våpen. Så jeg tenkte å selge den for å finansiere sverd i stede. Men jeg er ikke en ekspert,  men jeg har hørt de prisen har steget kraftig på disse i senere år(50-100%)
Jeg kjøpte den for $1095 i 2009.

Den er i ok stand, den er slitt på noen ting, hanen er slitt så den glipper lett, om man ikke er forsiktig,  og i følge en som så kort over den for mange år tilbake, mente at 2 av skruene på utsiden ikke var originale,  vet ikke om det stemmer, men han skal vist ha hatt peil på det.

Jeg må ha minst 15 000 for den for at jeg skal vurdere å selge den. Ellers får den bare ligge der den ligger å håpe prisen går opp mer.

Roy-Terje Kjoberg

Det bruker gjerne koste noe i underkant av det du må ha for Colten du beskriver. Eneste måten å finne ut om det er rette prisnivået er å legge den ut for salg med et prutningsmonn og håpe på det beste ;)
Mer samler enn skytter.

Old Colt

Støtter det Roy-Terje sier, en 1851 i normal stand ender nok oftest litt under de 15k. Men dette kan svinge mye avhengig av hvor mye original finish som er igjen. Hvor klar og tydelig merking og tønne-gravering er vil også bety mye. Et godt bilde vil kunne være med å gi en indikasjon. At hanen glipper er ikke noen stor sak, dette er ofte enkelt å fikse dersom en ønsker det.

Old Colt