Gårsdagens oppgradering

Started by Øyvind F., 31. December 2015 kl. 8:58:10

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Som dere sikkert har sett så fikk svartkrutt.net en ansiktsløftning i går kveld. Det viktigste var å gjøre sidene tilpasset mobiltelefoner, og som noen av dere kanskje har merket så slipper dere nå å zoome og styre når dere går inn på svartkrutt.net fra en mobil. Unntaket er forumet, som er en ferdigprogramvare jeg ikke har kontroll over.

På forsiden oppdateres nå boksene som viser aktivitet på forum, marked og chat automatisk. Det vil si at i samme sekund som noen legger noe nytt inn på f.eks. forumet eller markedet, så oppdateres forsiden. Du kan også se hvem som la inn siste innlegg eller annonse, og hvor lenge siden det skjedde. Det betyr at du slipper å klikke deg inn på forumet for å sjekke om det har skjedd noe – nå holder det å gå inn på forsiden.

Markedet har også fått noen nye funksjoner:

  • Du kan nå laste opp flere bilder (maksimalt tre stk)
  • Trefftelleren er endret. Den teller nå kun treff der annonsen vises alene. Dette gir et bedre inntrykk av antall visninger.
  • Bedre redigeringsfunksjon der du blant annet kan se bildene du har lagt inn
  • Det er mange som glemmer passordet. Du må nå derfor bekrefte passordet du skriver inn. Forhåpentligvis gjør dette at folk ikke skriver feil passord.

Ingen liker endringer, men jeg har selv  brukt den nye forsiden i en måneds tids mens jeg har arbeidet med oppgraderingen. Jeg kan love dere at den gamle aldri kommer tilbake! Oversikten er nå mye bedre.

Alt er ikke helt ferdig. Chatten vil blant annet bli oppgradert på nyåret, og det er noe småplukk som må fikses.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Ser fint ut, forandring fryder :-)
Kommer du til å lage 'aktive knapper' for forum, marked, nyheter og blogg -eller må man inn via et av emnene?
Best når det smeller!

Old Colt

De er aktive allerede, bare å klikke på bildene over hver kategori. :-)

Flott jobb, Øyvind. Jeg liker den nye "look'en"...

Tinytim

Oppgraderingen ser fin ut på laptopen min, men på telefonen så får jeg ikke opp bildene for videre valg, må gå inn på hver tråd og da starter de på første innlegg. Har dette noe med innstillinger å gjøre? bruker android og chrome.

Øyvind F.

Jeg har nå gjort overskriftene klikkbare slik at det blir lettere å komme til hovesidene til forum og marked.

Bildene over kategorioverskriftene skal ikke vises på mobilversjonen av plasshensyn.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Tinytim


Øyvind F.

Nå er chatten også oppdatert. Klikk på lenken øverst til høyre for å logge inn (fungerer bare dersom du er pålogget forumet).
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

festus

Kunne det vært en tanke å merke de lenkene som er kun for påloggede på forsiden? Det er litt irriterende å "bare" skulle klikke raskt på en spennende lenke, for så å oppdage at den ikke ligger ute på forumet, og kun kommer frem ved pålogging. (Og ja, jeg er lat.);-)
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Øyvind F.

Jeg er lat jeg også, men nå er det fikset. :-)  La også til lenke på kategoriene.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Trond

Prøvde chat'en i kveld, den virker ikke. Det er ikke mulig å lese historie eller å skrive på den. Det er selvfølgelig mulig at det bare gjelder oss fra Tigerstaden, i såfall gleder jeg meg tuil å komme meg ned til min versjon av Syden om et par litt drøye måneder....

Øyvind F.

Den fungerer fint så vidt jeg kan se. Det virker ikke som andre har problemer heller. Hvilken nettleser og versjon bruker du? Har du prøvd å trykke F5 et par ganger mens du er inne på chatten?
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

35 VRM

Chatten fungerer ikke for meg heller med Firefox 43.0.1

Men med en gammel IE8 fungerer det.

Mvh

35 VRM

Øyvind F.

Testet nettopp med Firefox 43.0.3, og deretter 43.0.4. Begge fungerte fint. Jeg så det ble nevnt på chatten at en hadde prøvd Internet Exploder 11 i går og da hadde det ikke fungert, mens det fungerte i dag. Det gjør meg ganske overbevist om at det er noe som henger igjen fra forrige versjon. Slett cookies/informasjonskapsler, eller bruk F5-tasten.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Trond


Øyvind F.

Jeg hadde en eldgammel versjon (21.0) av Opera på jobbmaskinen. Ingen problemer med chatten. Oppgraderte til versjon 34.0. Fungerer fremdeles som smurt.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.