Recent posts

#91
Litt på siden / Re: Test av påmeldingsskjema
Last post by Harald - 31. January 2024 kl. 17:52:19
Hei! Se PM for tips 😄👍 Mvh Harald
#92
Litt på siden / Re: Test av påmeldingsskjema
Last post by Oddvar - 30. January 2024 kl. 10:56:06
Hei

Jeg sendte deg en test
Synes den var veldig bra  :D

Hilsen Oddvar
#93
Litt på siden / Test av påmeldingsskjema
Last post by Skvettlapp - 29. January 2024 kl. 17:51:22
Hei

Holder på og utvikle et digitalt påmeldingsskjema for NM bane. Trenger noen villige sjeler som kunne testet ut skjemaet for evt. avdekke noen mangler som  muligens har gått meg hus forbi.

Skjemaet finnes her: https://svartkruttnm.no/nm.html

Takker og bukker.
Stig
TPK
#94
Munnladning / Re: Ladestokk?
Last post by Odd Roar - 26. January 2024 kl. 14:35:22
Et litt bedre bilde..
#95
Munnladning / Re: Ladestokk?
Last post by Odd Roar - 26. January 2024 kl. 9:58:17
Hei igjen

Er dette withworth rifling?
Andre kommentarer som kan gjøre at jeg kommer nærmere en antatt produksjonsperiode?
#96
Identifisering / Re: Larsen R B rifle
Last post by Cap'n Redneck - 22. January 2024 kl. 23:22:09
Info i disse trådene tilsier at Larsen's produksjon i Liege pågikk fra 1877 til 1887.

https://forum.svartkrutt.net/index.php?topic=31351.0

https://forum.svartkrutt.net/index.php?topic=17308.0
#97
Identifisering / Re: Munnlader Norsk Dansk mili...
Last post by Cap'n Redneck - 22. January 2024 kl. 20:44:41
Her har noen engang bygd et funksjonelt haglgevær av gamle militære muskett-deler og en hjemmelaget kolbe. 
Jeg er redd det vil koste langt mer å "restaurere denne tilbake" til militær muskett enn å henge den på veggen og se seg om etter et annet gevær som ikke er blitt jaktombygd.

Om løpet er i sikker, skytbar stand så kan den benyttes til lerdueprogrammet "Lorenzoni Original" eller fuglejakt, men jeg tviler på at det er et stort marked for videresalg...
#98
Identifisering / Re: Larsen R B rifle
Last post by Rifle - 21. January 2024 kl. 14:42:20
Takker. ja det er mye å ta tak i her, men det er jo litt av vitsen med våpen interessen. Har sjekket litt rundt kaliberet og det ser ut til å være 8,14x40R  som Vistnok er et tyske kaliber.
Våpenet er og nok et sivilt jakt våpen, lurer litt på når det er produsert.

#99
Identifisering / Re: Larsen R B rifle
Last post by Roy-Terje Kjoberg - 21. January 2024 kl. 13:28:47
Der var det mye å ta tak i :) Hvis det blir handel så anbefaler jeg at du leter opp tråder her inne startet av runastav. Da finner du mange utmerkede råd for reparasjon av både treverk og metall.
Pris bruker gjerne styres en del av hvor lysten man er på å kjøpe objektet ;)  Når det gjelder pris på dette objektet bør den etter min mening ligge rundt 3000,- kroner.
#100
Identifisering / Larsen R B rifle
Last post by Rifle - 21. January 2024 kl. 10:41:11
Hei er ny her men ønsker litt tips om en gammel Larsen rifle
Skal kløpe denne men den er i dårlig original stand mangler pussestang skader på kolbe og fortre. Tror kaliberet er 8 mm og ser ut til at det er en flaskehalspatron mulig 8x58R?
Ønsker litt info om dette og ca pris jeg bør betale for den. Løpet er i meget dårlig stand.