Lee shaver, soule sight, erfaringer?

Started by aho, 24. March 2019 kl. 9:04:44

Previous topic - Next topic

aho

Sitter på vippen til å handle sikte til Pedersoli rolling blocken min, kom fra til at economy soule siktet til Lee Shaver er det jeg går for.
Noen som har erfaringer å komme med, gjerne andre typer osv. Kaliberet på våpenet er 45/70,brukes på 100m og utover .

Cap'n Redneck

Generelt lønner det seg å legge litt penger i disse siktene....jeg ville anbefalt å kjøpe et sikte med såkalt "Hadley eye-cup"; som har et lite hjul med flere størrelser siktehull, slik at man kan tilpasse siktehullet til størrelsen på blinken og lysforholdene på banen.
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

aho

Hei!

Takk for svar, ja det å legge litt ekstra i er en god ting.You only cry once

427cab

Hei
Jeg vurderte også detta siktet til min 45-70 Uberti High wall, men etter litt vingling frem og tilbake så kjøpte jeg Lee Shavers super grade utgave.
Det koster en del mer, men virker som et solid sikte med strame og fine justeringer, jeg er også veldig fornøyd med den justerbare Hadley eye cupen.

aho

Hei!

Ja, det ser unektelig flott ut.
Handlet du fra Shaver?

427cab


MrOneTwo

Til Gibbs`n min kjøpte jeg Super Grade soulsikte fra Lee. Kjøpte hans "Ferris" fremsikte også. Og jeg er meget fornøyd med det han lager. Siktene er presise, gjentagbare og forståelige. Og det er aldri noen tvil om at siktet flytter på seg. Det har vært dønn solid. Hadley cup`n jeg har på min er justerbar.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

aho

Ok, takk for info.
Postet spørsmål på et Amerikansk forum om siktene fra Shaver, fikk svar bla annet fra sjefen sjøl. Han kunne også anbefale siktene, selv om han mente han var inhabil:-)

aho

Hei!
Finner ikke et sikte med Ferriss I benevnelsen. Regner med det er et av de siktene han selger på siden sin? Ser forresten at noen bruker Parker Hale hullkorn, noe å tenke på her?

MrOneTwo

Ferris siktet tror jeg du må spørre han om direkte. Det lå ikke i utvalget for 4 år siden heller
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...