Ny Dagen i dag-funksjon

Started by Øyvind F., 19. October 2015 kl. 5:30:54

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Jeg la til en liten ny funksjon som viser en liten eller stor historisk hendelse som har skjedd på denne datoen opp gjennom historien – selvsagt med fokus på våpen- og militærhistorie. Etter litt testing de siste dagene er den nokså klar, tror jeg. Den er litt gjemt rett over Facebook-boksen i venstremenyen.



Klikk på Les mer ... for å lese hele hendelsen og eventuelt se bilder. Nye hendelser kommer automagisk ved midnatt hver dag.

Den er ikke veldig mobilvennlig, men det er heller ikke resten av svartkrutt.net, bortsett fra butikk og blogg. Det står på planen å gjøre svartkrutt.net mer mobilvennlig nokså snart, og forhåpentligvis skjer det noe til neste år.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Fin funksjon! Har blitt litt nettsøk etter å ha lest snuttene de siste dagene :-)
Best når det smeller!

Oddvar

Helt enig
Kjempefint og artig:-D

G.Larson

#3
Artig og fin liten sak. :-) Er det også mulig å bla seg bakover for å titte på gamle Dagen i dag?
Ståle B.

Øyvind F.

I utgangspunktet var det litt av meningen at Dagen i dag skulle være en slags øyeblikksting som bare vises i 24 timer. Dette er jo i vinden blant kidsa for tiden med tjenester som Snapchat etc., men det skal ikke by på store problemer å lage en link som kan vise gårsdagens eller siste ukes hendelser.

Hyggelig at dere liker den, forresten. Jeg har hatt en slik sak på planen i mange år, så det var på tide at det skjedde noe. Hendelsene som presenteres nå er kanskje ikke blant de mest spennende, men det er stort sett på våren, sommeren og tidlig på høsten at spennende historiske hendelser skjer.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

G.Larson

Joda, ser den. Hadde bare vært kjekt å kunne gå ett par-tre dager tilbake. Er ikke hver dag en har annledning til å innpå forumet å titte.:-)

Siden nevnte referanse er Snapchat så ligger jo den i innboksen din i flere dager helt til du leser den.

;-)
Ståle B.

Øyvind F.

Både og vil jeg si, jeg tenkte mer på My story-funksjonen hos Snapchat der du legger ut en snap til alle følgere som de kan se hvor mange ganger de vil i 24 timer før den forsvinner. Er du ikke innom i løpet av disse 24 timene går du glipp av den. Men nå er ikke svartkrutt.net det nye Snapchat, selv liker jeg best det varige.

Jeg skal se om jeg kan få til en dagen i går- og en dagen i forgårs-sak etter hvert.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

svovelsvein

Fin funksjon dette, mistet noen til å begynne med men nå har det blitt en daglig vane.
Men det hadde kanskje vært fint å gå tilbake en dag om en skulle bli for sein en dag.

qualibra

Kjempegod ide' , Øyvind !

Blir litt mer kunnskapsmessig "kjøtt på beina" av slikt .;-)
qualibra

Øyvind F.

Da har jeg lagt til en Dagen i går-funksjon rett under Dagen i dag.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

G.Larson

Kjempemessig. Passet godt da jeg gikk glipp av dagen i går. :-D
Ståle B.

Øyvind F.

Du får sørge for å komme innom minst annenhver dag, for mer historikk enn det blir det ikke :knegge:

Jeg har fikset litt på Dagen i går slik at den har blitt litt mer synlig under Dagen i dag, samt laget det slik at begge funksjoner åpner i en lik pop-up.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

svovelsvein

Du verden så trivelig det er med denne funksjonen. Like spent hver dag hva som kommer i  morgen.

jrr50

Kunne ikke vert mer enig der altså,det er fast innslag hver morgen dette blitt nå.:-)
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

G.Larson

Hei Øyvind. Dagen i dag er en knallbra
funksjon. Prøver å få den med meg hver dag.I dag så ser det ut som at du har fått med halve historia fra i går. Regner ikke med at indianske sørstatsgeneraler kjempet i Europa. :lol3:
Ståle B.

Øyvind F.

Stand Watie nektet i kjent stil å gi slipp på gårsdagen og ble med inn i dagens historie. Han har nå blitt tvunget til å kapitulere :-D

Takk for tips!
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

G.Larson

> 12. juli 1804

>Slaget ved Boyne
>Slaget ved Boyne sto mellom to rivaliserende tronpretendenter til den britiske tronen: den >katolske kong Jakob og den protestantiske kong Vilhelm (som avsatte Jakob i 1688 under den >ærerike revolusjon).
>


Han kong Vilhelm må ha blitt en meget gammel mann, :lol3: :lol3:
Ståle B.

G.Larson

> 20. september 1676

>Slaget ved Alma
>Slaget ved Alma var et slag under Krimkrigen som sto mellom Russland på den ene siden og >Frankrike og Storbritannia på den andre. De engelsk-franske styrkene gikk i land på Krim 13. >september 1854.



Her må årstallet fra dagen i går ha kommet med i overskriften. ;-)
Ståle B.