Veien videre

Started by Øyvind F., 26. November 2007 kl. 21:47:04

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Dere har kanskje fått med dere at jeg har oppdatert svartkrutt.net en del i det siste. Fram mot jul gjenstår det én liten oppdatering. Denne oppdateringen vil nok glede den lille brukergruppen som holder til nede til venstre når du kommer inn døren på svartkrutt.net, aller mest.

Er det noe dere savner som dere mener burde ha blitt gjort? Hva kan forbedres? Er det nye funksjoner dere ønsker? Jeg er åpen for forslag.

Fyr løs!      :)
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Er det ingen som har noen tanker om dette? Jeg får vondt i hodet av å måtte tenke ut alt selv hele tiden. :bored:
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

chiefen

Har ikke brukt chatten på lenge så der vet jeg ikke helt ståa, men ellers så er sidene bra de.

krutnarr

Tja. Den lille responsen på dette innlegget ditt betyr vel egentlig bare at de fleste ikke finner noe som helst å forbedre nå. Det er jo blitt ei sabla bra og fungerandes nettside du har etablert og utvikkla.:ok:

Skulle jeg mene å savne noe er det at du har et emne i artikkler som heter
Hobbyverksted, og der hadde det vært fint om folk å fe kunne legge inn diverse løsninger og "sånn gjorde jeg det" sider. Det er ikke så sjeldent at jeg sitter fast på ett eller annet innen våpenpleie og restaurering. Ser også at mange av artikklene i forumet handler om akkurat dette.

eksempelvis noe om: "hvordan få stokken blank og fin?"
                    "slik skjøter du en knekt stokk"
                    "sånn fjerner du rustprikker på stål"
                    "grei måte å løssne fastsittende skruer"
                    "drei deg din egen pussejigg"
                    "olje. Er det egentlig noen forskjell?"
                    "Hvordan få kjerringa med på å henge bøsser i stua"
                    "går det ann å lage fjærer sjøl?"
                    "koning av løp"
                    "slitt kammer. Hive bøssa?"
                    "valg av stokkemne"
                    "pussing og filing"
                    "brunering/blånering"
                     osv..............
Denne lista tar vell egentlig aldri slutt. Det er så innmari mye erfaring og ekspertise ute blant folk at det bør sammles. Det er ikke sjeldent at en eller annen ekspert tar med seg ekspertisen i grava, å da er det bare å begynne fra bunnen igjen med å gjøre alle feila om igjenn.:hammer2:

qualibra

#4
Hei.Ja,det er bare å slutte seg til hva som blir sagt her.Denne siden er alle tiders,og det samme er forslaget om å utvikle "hobbyverkstedet".Men det avhenger jo av at vi skriver inn de forskjellige erfaringer og løsninger på de myriader av små og store problemer en svartkruttskytter og hobbysmed kommer ut for i bruken av gamle børser.Det er jo noen som skriver innlegg om det de har gjort på børser og sånn.En videreutvikling av det,liksom..?
qualibra

reldor

#5
> En videreutvikling av
> det,liksom..?


Slike ting som nevnes her hadde vel kommet for dagen hvis
folk hadde spurt om tips også.
R
Religion er menneskets seier over fornuften.

Øyvind F.

Takker for skryt, men det er mange ting som kunne vært gjort bedre. Dere er bare ikke klar over det. Akkurat her på forumet er det jo dere som bestemmer, her er det bare til å poste innlegg så lenge det passer til sjangeren.

Jeg tenkte mer i retning av nye funksjoner. En ting som må forbedres er lenkesiden, den har ikke blitt oppdatert på lang tid. Det er mulig jeg lager til et system der brukerne kan poste lenkene selv.

Jeg satte opp en ladedatabase en gang i tiden, som ikke ble noe særlig suksess. Ellers har jeg tenkt litt på å lage en kalkulator som regner om fra gamle norske og utenlandske måleenheter til mer forståelige mål, men dette finnes på den del andre sider også.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.