NSU regler og siktemiddler revolver,(nma target)

Started by jrr50, 11. October 2016 kl. 16:37:47

Previous topic - Next topic

jrr50

Lurte på om noen vet dette med sikkerhet,
Hvis man skal skyte på et stevne ,lokalt eller annet ,men vil følge NSU sine retningslinjer, og regler .

Ser det er et krav dette med orginale sikter ,eller iallefall at det er orginal profil på både skur og korn.
Jeg har nemlig target bak sikte(skur, justerbart )  på en jeg har og lurer på kan man skyte med denne ,hvis man tar av target baksiktet ,det er standard vanlig korn fremme på den.
Eller evt setter på en skinne som er tilnærmet lik det orginale baksiktet , lagde meg ei slik nemlig ,er nettop ferdig og grov kutte og file den til for hånd, den blir ennå mere riktig enn dette ,men dere ser hva jeg mener ,her iallefall, må jo finpusse denne skinna hvis det kan gå an og bruke den,
Det som er det store spørsmålet er: men kan dette brukes ?
,eller kan den brukes uten det justerbare skuret ,enkelt og greit bare skru det av ved bruk i evt stevne?
, det blir jo mulig og sikte og se ganske greit uten også ser jeg når jeg har prøvd litt med og ta det av.

Noen bilder for og vise og prøve og forklare ,det er sikkert lettere og se da.


Med min hjemmemaekka skinne som kan settes i sporet til target siktet.




Med target siktet bare tatt av ,det går jo faktisk an og sikte greit uten også,ser det for.




Og siste med target siktet som iallefall ikke kan brukes etter NSU reglementet



Er det noen som vet dette sikkert og kan svare meg om denne kan brukes i stevne sammen heng ,enten ved og ta av target baksiktet eller evt sette på den hjemmelagde skinna jeg har der .
Setter utrolig stor pris på svar på dette.
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)