Quote from: krüger on 12. February 2025 kl. 21:14:21Ser ut at Brownells venter inn disse hylsene i 38-55, så da er det vel håp.Quote from: krüger on 12. February 2025 kl. 19:14:5938-55 Win. Hylsetørke. Brukte hylser finnes bortover, men nye hylser er nå nye da. Er det noen som har funnet ut hvilke andre kalibere som kan brukes for å forme slike hylser? 30-30 går, men de blir for korte, må vel finnes noen andre som går. Tenkte at jeg trenger ikke å finne opp kruttet. Takknemlig for tips!
Ble litt trigget av svar, så da har jeg kikket litt selv. 375 Win er slutt hos Alvestad, likeså 32-40 Win. Så er det noen som har noen hylser, 20 eller gjerne opp til 50 stk til overs, så kjøper jeg de gjerne. 32-40 har temmelig like mål, bortsett fra munningsdiameter. Men den lar seg blokke ut. Har gjort det tidligere fra 30-30 til 357 Herret. Nå er kanskje hylsa tykkere i godset lenger ned, så muligheten for at hylsa vil få en forholdsvis tynn munning kan nok være tilfelle.
Quote from: krüger on 12. February 2025 kl. 19:14:5938-55 Win. Hylsetørke. Brukte hylser finnes bortover, men nye hylser er nå nye da. Er det noen som har funnet ut hvilke andre kalibere som kan brukes for å forme slike hylser? 30-30 går, men de blir for korte, må vel finnes noen andre som går. Tenkte at jeg trenger ikke å finne opp kruttet. Takknemlig for tips!