Konkurranse for september 2020

Started by Øyvind F., 31. August 2020 kl. 22:00:29

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Det virker som vi er inne i en ny normaltilstand med sprit og behørig avstand, og forumkonkurransen starter derfor opp igjen fra og med september. Siden mars knapt ble påbegynt før den ble avsluttet, så fortsetter vi med samme bingoblink. De få som skjøt i mars kan overføre resultatene til september om de ønsker.



Reglene er som følger:

Revolver og pistol
6 skudd på 15 meter. To hender eller støtte/anlegg er tillatt.

Langvåpen
6 skudd på 40 meter med fri skytestilling.
Støtte/anlegg er tillatt.

Poengberegning
Feltregler ved dømming av treff.

Last ned skiven her.

Husk å registrere resultatet via denne lenken: https://svartkrutt.net/liga/reg.php

Les også regler om dømming av treff etc.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Da var konken skutt med Naganten. Passet veldig bra med årets første trening sammen med Endre, Krutnarr og Torgeir. 15 meter, anlegg, en del flaks og nedkortede .32-20 med 10 grains Wano PPP, .310 Cadet-kule og pattesalve som smøring. vinglet litt her og der. 6 8 9 9 9 9 = 50 poeng
Best når det smeller!

Torgeir

6 x 9 = 54 poeng. Uberti Remington .44. Jæger Justnes og Krutnarr fulgte halvveis med.
Torgeir

krutnarr

#3
21 poeng med Remington 1858. Ser at det er rom for forbedring  ;D

Torgeir

Langvåpen med Winchester '73 med relining 32-20. Skutt i Fjæreheia med Paul Ove som publikum.
7-7-8-9-9-10. 50 poeng.
Torgeir

schofield 45

#5
September riflekonken ble skutt med Uberti Winchester 1873. Resultat: 6-6-7-8-8-9= 44 poeng. Bjorn var vitne. Godt å komme i gang med (forhåpentligvis) regelmessig skyting i anledning konken.

schofield 45


Septemberkonken for revolver ble skutt med Uberti Remington 1858 med converteringstønne. Resultat: 7+8+9+9+9+9=51 poeng. Bjørn og Orion vitner.

krutnarr

Riflekonken ble skutt med skytterlagskammerlader m/1860
Dette var de første seks skuddene denne har hatt på mange år.
5+8+9+9=31

bjorn

#8
9+10+10+9+5+4=47 beste hånd. Vitner orion og schofield

Fossy

#9
Legger inn den ifra mars, da jeg ikke får mulighet til å fullføre september. Frank var vitne den gang
Poeng 10-10-9-9-9-8= 55P

Orion

Endelig er "Konk'en" igang igjen.
Rifle ble skutt 12. sept. og resultatet ble 9+9+9+9+8+7 = 51 poeng
Revolver ble skutt 15. sept. og resultatet ble (ikke lett å tolke, men..) 10+9+9+9+9+8 = 54 poeng
bjorn og Schofield 45 var vitner under begge skytinger, som ble utført i h.h.t. regler.

Litt usikker på hvordan bilder legges inn her nå...håper de blir med?!

Frank

#11
Godt å være i gang igjen. Med rifle blei det :5+7+8+8+9+9=46Poeng. Fossy var vitne.

Frank

#12
Resultatet med revolver: 8+8+9+9+10+10=54Poeng.   Fossy var vitne som vanlig. 

Fossy

Startet bra med Frank sin Sharps, men noe dalende resultat 😃
9-8-8-6-5-B=36 P

Øyvind F.

Resultater revolver og pistol september
1.   Fossy   55
2.   Torgeir   54
2.   Orion   54
2.   Frank   54
5.   schofield 45   51
6.   jæger justnæs   50
7.   bjorn   47
8.   krutnarr   21
(8 deltakere)

Resultater langvåpen september
1.   Orion   51
2.   Frank   46
3.   schofield 45   44
4.   Fossy   36
5.   krutnarr   31
(5 deltakere)

Ligapoeng og oppdatert stilling finner dere på: https://svartkrutt.net/liga/
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Torgeir

Ser ikke ut som de femti poengene mine med langvåpen er med på lista. Har jeg blitt diska?
Torgeir

krutnarr

Hei Torgeir.
50 poeng er for bra.  ;D
6/6 er verre en 5/5

Øyvind F.

Quote from: Torgeir on 09. October 2020 kl. 21:43:41
Ser ikke ut som de femti poengene mine med langvåpen er med på lista. Har jeg blitt diska?

Du må registrere poengene selv slik reglene spesifiserer. Det holder ikke å skrive dem inn i denne tråden. Jeg skal se om jeg kan få fikset det manuelt, men det står ikke øverst på lista i dag.
.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Torgeir

Quote from: Øyvind F. on 10. October 2020 kl. 6:32:58
Quote from: Torgeir on 09. October 2020 kl. 21:43:41
Ser ikke ut som de femti poengene mine med langvåpen er med på lista. Har jeg blitt diska?

Du må registrere poengene selv slik reglene spesifiserer. Det holder ikke å skrive dem inn i denne tråden. Jeg skal se om jeg kan få fikset det manuelt, men det står ikke øverst på lista i dag.
.

Beklager tungnemheten, men jeg forstod visst ikke helt dette. Nå har jeg konsultert reglene. Der heter det:

"svartkrutt.net-ligaen er en skytekonkurranse for forumets medlemmer. En ny konkurranse blir publisert den 1. hver måned, og konkurransen varer ut måneden. Deltakerne skyter konkurransen på egen hånd, og laster opp bilde av skutt skive og resultat i en egen forumtråd for den aktuelle måneden. Ved utgangen av hver måned kåres en vinner, og poengene tas med inn til neste måned. 1. januar 2021 kåres en sammenlagtvinner."

Jeg har gjort akkurat som beskrevet ovenfor med både revolver og rifla. To innlegg med bilde i konkurransetråden. Revolverpoengene har blitt med på resultatlista. Riflepoengene ikke.
Men er det altså et annet sted enn i konkurransetråden jeg skal registrere poeng?
Torgeir

Øyvind F.

Les første innlegg i denne tråden, nest siste avsnitt.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.