Uberti Schofield

Started by 427cab, 25. June 2017 kl. 20:06:01

Previous topic - Next topic

427cab

Fikk en ny Uberti Schofield i hus her om dagen.  Jeg har ingen erfaring med top break revolvere fra før, men synes det er ganske mye slark sideveis i hengsla mellom løpet og ramma, noen som veit om detta er vanlig på en ny Uberti, eller har jeg fått en mandags utgave?

runastav

Min Uberti Schofield kom fra Sarpsborg Våpen i 2000 altså ca 17 år sia. Og ja den hadde slark i hengsla, alt slikt irriterer meg så løsningen ble og demontere og montere en shims for og ta opp slarken. Skruen var satt fast med locktite, var ikke lett og fjerne. Bolten skal ha en liten låseknast(Som denne ikke hadde) så jeg slipte nytt skrujernspor for og ha motholl på bolten som sveiv rundt, er dette forståeligt eller? Når det er sagt litt slark her spiller null rolle for evtl presisjon.;-)
Helsing Runar

Kammerherren

Jeg har en Uberti Russian som I praksis er samme revolver. Den har litt slark den også, så når sant skal sies finnes andre design med større presisjonspotensiale. Men jeg må innrømme at jeg liker designet godt og synes de er svært så flotte!
Kammerherren

427cab

Er enig med kammerherren i at det er flotte våpen.

Takk Runastav, jeg skjønner hva du mener.                                                                                                Et shims er nok løsningen, men det bør jo ikke være nødvendig på et nytt våpen, når det er flere med samma sjuken så er det vel sånn Uberti lager dem...                                                    Når det gjelder presisjonen så er det skytteren som er det største problemet i detta tilfellet,  men jeg vil tru at 2 mm vandring  sideveis på frontsiktet har litt å si det også.