12,17x44 Rem.

Started by laffa, 15. June 2005 kl. 14:57:22

Previous topic - Next topic

laffa

Jeg har lyst til å prøve meg på papirviklede kuler i Remingtonen, men jeg vet ikke hvilken diameter jeg skal ha på kulene. Tanga og kaldpressingsverktøyet lager jeg selv. Børsa er fin i stålet, pipa speilblank inni, men treverket ser ut som noe katta har dratt ihus. Alle deler nr.lik, også treverket. Jeg har lyst til å lage ny kolbe og fortre, men det er vel som dødssynd å regne. Børsa er en "sivilisert" Husqvarna. Håper noen har synspunkter på dette
Hilsen Laffa

jæger justnæs

Jeg mener at å lage ny kolbe og forskjefte er helt OK, forutsatt et du ikke ber katta dra originalbitene med seg ut igjen...
De hører tross alt til smelljernet, og har sikkert noen historier å fortelle. Er de i brukbar stand kan du heller bruke tiden til å skyte fremfor å spikke;-)
Best når det smeller!

runastav

Hei Laffa.
Heilt enig med Jæger, klart du må lage ny stokk dersom den gamle ikkje kan reparerest. Mykje finare med ein nylaga enn feks. ein nedpussa padleåreaktige kolbe spøre du meg.:-) Papirvikla kuler har eg såvidt prøvd i min Trapdoor kal.45-70 sjå på side 156  i Øyvind si bok:-D  og da tilpassa me kulene så dei gikk akkurat inn i løpet altså på bommene, kulene av reint bly og stuker seg ut i riflingen når trykket bygger seg opp.
Ta bilde av børrså når du har restaurert den så me får sjå.
mvh.Runar.

bystyvel

> Jeg har lyst til å prøve meg på papirviklede kuler i Remingtonen, men jeg
> vet ikke hvilken diameter jeg skal ha på kulene. Tanga og
> kaldpressingsverktøyet lager jeg selv. Børsa er fin i stålet, pipa
> speilblank inni, men treverket ser ut som noe katta har dratt ihus. Alle
> deler nr.lik, også treverket. Jeg har lyst til å lage ny kolbe og fortre,
> men det er vel som dødssynd å regne. Børsa er en "sivilisert" Husqvarna.
> Håper noen har synspunkter på dette
> Hilsen Laffa

Hei!Er du interisert i å kjpe kolbe og underte??