Er dette en Sappørsabel?

Started by 02Ghostrider, 28. July 2020 kl. 14:19:22

Previous topic - Next topic

02Ghostrider

Hei,
Trenger litt hjelp til dette. Er dette en Sappørsabel fra Kongsberg & hva er den evt verdt? Eller er det noe helt annet?
Takk for all info & hjelp ang denne.



Huntdoc

Ser ut som en sappørsabel.Selv har jeg en med bortslipt odd (som en brei skrutrekker)og med sporet til bajonettklakken banket flatt.Min er visst til saniteten (Ikke stridende)mens din nok er til sappørene.Jeg har tett feil før,men jeg tror ikke jeg er langt fra.Morsomt gjenbruk av sabelbajonetter.Huntdoc

02Ghostrider

> Ser ut som en sappørsabel.Selv har jeg en med bortslipt odd (som en brei skrutrekker)og med sporet til bajonettklakken banket flatt.Min er visst til saniteten (Ikke stridende)mens din nok er til sappørene.Jeg har tett feil før,men jeg tror ikke jeg er langt fra.Morsomt gjenbruk av sabelbajonetter.Huntdoc

Ok, ja da er det nok en sappørsabel, om den er noe lik den du har, men til et litt annet formål (ikke stridende). Hva kan noe sånt være verdt, tror du?

Huntdoc

Ett gammelt ord sier at enhver ting er verdt det den største idioten er villig til å betale.Jeg har som nevne lillebroren uten spiss,og jeg har en del Kongsbergvåpen,så jeg er interessert.Prissetting er vanskelig når en ikke har hatt gjenstanden i handa.Jeg gir deg en tusing usett.Den ser litt sliten ut,men det gjør jeg også.Hører fra deg uansett om det blir handel eller ikke.Vennlig hilsen Jan Pedersen.Trimvn 24 3188 Horten.

Knutakongen

Hei pris har sett dem gått for 3000 opp til 6000.Er ikke så ofte dem dukker opp for salg.Men vis du legger den ut for salg her på Markedet eller på Finn så finner du fort ut hva du kan få for den.

02Ghostrider

> Hei pris har sett dem gått for 3000 opp til 6000.Er ikke så ofte dem dukker opp for salg.Men vis du legger den ut for salg her på Markedet eller på Finn så finner du fort ut hva du kan få for den.

Takk for svar..  ja det jeg også har sett etter mye leting..  ca 3K-7K. Det blir nok Finn, der er vel det flest som evt er innom & får muligheten.

02Ghostrider

> Ett gammelt ord sier at enhver ting er verdt det den største idioten er villig til å betale.Jeg har som nevne lillebroren uten spiss,og jeg har en del Kongsbergvåpen,så jeg er interessert.Prissetting er vanskelig når en ikke har hatt gjenstanden i handa.Jeg gir deg en tusing usett.Den ser litt sliten ut,men det gjør jeg også.Hører fra deg uansett om det blir handel eller ikke.Vennlig hilsen Jan Pedersen.Trimvn 24 3188 Horten.

Ja sant..  markedet bestemmer, som på det meste. Den er nok ikke mere "sliten" en man kan forvente av alderen, tror jeg.  Det er langt unner det jeg har fått tilbud om, & jeg ikke engang lagt den ut for salg enda. Men, enda et gammelt ordtak..  det er lov & prøve seg, Jan.

Huntdoc

Hei.Jeg har virkelig ikke forsøkt å lure deg,og jeg beklager sterkt dersom du har forstått det slik!Jeg har som skrevet "broren",og den er en Kongsberg sabelbajonett som har amputert tupp og "forseglet"spor til bajonettklakken,Den er ikke spesielt forseggjort og er tydelig "noe en sappør med respekt for seg selv"i mitt tilfelle en sanitetsmann måtte ha hengende i beltet.Jeg har den som tilhører mitt fag (gammel lege)så jeg ønsker deg og den fremtidige eier alt vel.Vennlig hilsen Hunt(er)doc(tor)PS jeg har penger,og det er plass til dem begge,så jeg hører gjerne fra deg,men alt er verdt det den største idioten er villig til å gi.

02Ghostrider

> Hei.Jeg har virkelig ikke forsøkt å lure deg,og jeg beklager sterkt dersom du har forstått det slik!Jeg har som skrevet "broren",og den er en Kongsberg sabelbajonett som har amputert tupp og "forseglet"spor til bajonettklakken,Den er ikke spesielt forseggjort og er tydelig "noe en sappør med respekt for seg selv"i mitt tilfelle en sanitetsmann måtte ha hengende i beltet.Jeg har den som tilhører mitt fag (gammel lege)så jeg ønsker deg og den fremtidige eier alt vel.Vennlig hilsen Hunt(er)doc(tor)PS jeg har penger,og det er plass til dem begge,så jeg hører gjerne fra deg,men alt er verdt det den største idioten er villig til å gi.

Hei.  Neinei, det tror jeg da ikke heller ikke at du har, så nei, jeg forsto det ikke sånn. Så all er good :)  Jeg legger vel ut i tråden her, når jeg legger den ut for salg, så får alle som vil. det med seg :)

02Ghostrider