Nyheter i butikken

Started by Øyvind F., 25. March 2015 kl. 7:08:23

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

I stedet for å spamme svartkrutt.net med reklame tenkte jeg å legge ut nyheter i butikken i denne tråden.

Basert på etterspørsel fra flere av dere har jeg nå fått laget et lite parti pussejagger til 18 lødig kammerlader, 4''' kammerlader (sekskantet) og 12 mm Remington. Leverandøren av disse var dessverre ikke helt til å stole på, så jeg kommer derfor ikke til å bestille inn flere fra den kanten, men leter heller etter en annen leverandør dersom etterspørselen blir stor nok. Jaggene har 10-32 TPI-gjenger, noe som gjør at de blant annet passer til reldors eminente pussestokker og alle andre pussestokker med 10-32 eller M5 x 0,5-gjenger. Jaggene har lange og tynne skaft, slik at de også kan brukes i tykkere pussestokker uten at pusselappen kiler seg fast.




Ellers er er det kommet en ny type smurte filtforladninger for kaliber .44, samt revolverpiller i kaliber .36: http://svartkrutt.net/shop/no/forladninger/67-100-smurte-filtforladninger-kal-36.html



jæger justnæs' svartkruttsolvent som tidligere har vært omtalt på forumet er nå i salg i butikken i konsentratform. Innholdet i de små flaskene blandes ut med 1,5 liter vann: http://svartkrutt.net/shop/no/skyteutstyr/65-svartkruttrensemiddel-konsentrat.html



I tillegg er det kommet inn små reagensrør som passer ypperlig til revolver- og pistolladninger.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

qualibra

Heilt utrulig bra , Øyvind .

Lover å handle mer hos deg etter hvert .
qualibra

Øyvind F.

Noen nyheter i butikken:

Nippelskralle med tilhørende utskiftbare hoder til muskett, rifle/hagle og pistol/revolver.



Tennhettemagasin for rifle og hagle med kapasitet på 75 stk. #11-tennhetter


Perkusjonstønnejigg som holder tønna på plass når du for eksempel skal fjerne gjenstridige pistonger.



Lærvesker til å henge rundt halsen til rifletennhettemagasinet og Colt-tennhettemagasinet.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Jeg har fått inn en del nye lærvarer i butikken:




Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Har du ikke noe å gjøre på i sommerferien? Hvorfor ikke bygge deg et våpen! I butikken kan du nå skaffe deg arbeidstegninger laget av runastav (Runar Stava). Til å begynne med tilbyr vi tegninger til tre typer våpen: postførerverge, snapplåsbørse med kinnstokk og bergenslås og Jan Marmann munnladningsrifle med underhammerlås.

Svartkrutt begynner å bli dyrt, så for den som vil gå enda lenger tilbake i tid tilbys nå et begrenset antall replika pilspisser av indiansk type. Spissene varierer noe i størrelse og farge og er laget av flint og agat.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

To nye varer ble lagt til i butikken i dag, samt at alt av messingvarer skal være på lager igjen. De nye varene er et messingsikte med svalehalebase der bladet kan files til ønsket form, samt en «flash cup» for perkusjonsvåpen. Jeg finner ikke på noe passende norsk navn i farten for sistnevnte gitt, men det kommer.



Merk også at grunnet flyttesjau kan det ta litt lenger tid før pakkene blir sendt frem til ca. 10 november.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

festus

>  Jeg finner ikke på noe passende norsk navn i farten for sistnevnte gitt, men det kommer.


Hva med "Gnistskjold" eller "Gnistfanger"? :-)
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Øyvind F.

Det har vært litt utplukket i butikken i vinter, men nå begynner lagrene å fylles opp. Jeg la til et par nye varer i dag: to kruttmpål med hengslet tut, samt fettlapper i forskjellige tykkelser og diametre fra Jeff Tanner.

http://www.svartkrutt.net/shop/no

Det kommer også inn flint i løpet av våren. Det sitter en kar og knakker for harde livet for at steinene skal bli klare til sesongstart :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

For den som skyter med fettlapper kan det kanskje være av interesse at du nå kan få tak i Lehigh Valley Patch Lubricant i butikken. Stoffet kan brukes som til smøring av fettlapper, men også som vanlig smøremiddel på f.eks. våpendeler.



Jeg prøvde dette stoffet for over ti år siden, men ble ikke imponert. Det viste seg at stoffet jeg testet ikke var det ekte Lehigh-stoffet, men noe Ox-Yoke produserte etter at de overtok rettighetene. Nå er den originale eieren og oppfinneren tilbake bak spakene og originalen er merkbart bedre. Prøv den selv!
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

aho

#9
Knallbra Øyvind!
Akkurat sånne produkter som vi vil ha (ihvertfall jeg)
Kunne forresten tenkt meg hylster til Walker ,hint,hint!
Og slik en kolbekappe i lær som du trer og snører på.:-)

Øyvind F.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Jeg la nettopp inn fire størrelser flint i butikken: 1", 3/4", 5/8" og 1/2". De tre førstnevnte er laget av engelsk svart flint, mens sistnevnte er laget av kvarts fra Texas. Steinene er slipt flate på toppen, slik at det er lett å montere dem i låsen.



Lenker:

http://svartkrutt.net/shop/no/skyteutstyr/109-flintstein-1-25-mm.html
http://svartkrutt.net/shop/no/skyteutstyr/108-flintstein-34-19-mm.html
http://svartkrutt.net/shop/no/skyteutstyr/107-flintstein-58-159-mm.html
http://svartkrutt.net/shop/no/skyteutstyr/106-flintstein-12-127-mm.html
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Rundkuler i diameteren .380" er nå tilgjengelig i butikken: http://svartkrutt.net/shop/no/skyte-og-ladeutstyr/110-380-rundkuler.html Denne diameteren er vanligvis brukt i .36 kaliber perkusjonsrevolvere.

Det er også mulig å betale med Vipps. Velg å betale med bankoverføring og søk etter «svartkrutt.net webshop» i Vipps eller søk etter butikkens Vipps-ID som er «16634».
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Nettbutikken holder feriestengt fra og med mandag 18. juli og ca. to uker fremover. Det er selvsagt mulig å legge inn bestillinger, men de blir ikke sendt før litt ut i august.

For de som ønsker å bestille og få pakken med i siste utsendelse før ferien, så er fristen søndag 17. juli kl. 13.00.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Ønsker deg en god og velfortjent ferie, Øyvind.
Har jobba litt med noen revolverpistonger, nippelskralla og tønneholderen er gull verdt! Kommer det inn bits i pistolstørrelse i løpet av høsten?
Best når det smeller!

Justme

Vil ønske deg en riktig god sommerferie.
Det er deg væl unt.:woot:
Hilsen Gudmundsen i Eidsberg Flint & Perkusjon.
I live the life i love, and I love the life i live.

Øyvind F.

jæger justnæs' ladeblokker og ladestativ er nå tilgjengelig i butikken:



En annen nyhet er Lehigh Valleys kløverformede fettlapper. Dette er en nyvinning som nettopp er kommet på markedet, og skal visstnok gjøre det enklere å lade og gi presisjonsmessige fordeler. Jeg har ikke prøvd dem selv, så de som drister seg til å teste dem må gjerne komme med tilbakemeldinger.

Fettlappene er tilgjengelig i tre tykkelser: .012", .018" og .020". Alle tykkelser er tilgjengelig i to størrelser: en som kan brukes i kalibre fra .40 til .49 og en større for våpen i kalibre fra .50 til .59.

Merk at disse blir levert i 100-pakninger i motsetning til Tanner-lappene som leveres i 200-pakninger.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Et par nye småting ble lagt til i butikken i dag:



Nippelnøkler: Laget av samme produsent  som lager bitsene til skrallene. De er også laget i samme materiale, og fåes i tre størrelser: rifle og hagle, Walker og Dragoon og vanlig revolver.

Fenghullspirker: Laget i messing for å være mest mulig skånsom.

Det er også kommet inn på lager igjen små og store bokser med reagensrør, bits til nippelskraller i alle størrelser, avstandsmålere, messingkruttmål og en del annet rask det har vært tomt for i det siste.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Ikke alle har fått det med seg, men fra og med 1. januar 2017 sender jeg bare ut pakker fra nettbutikken én gang i uken. Det er mulig jeg øker frekvensen litt i høysesongen om bestillingene hoper seg opp.

Det er heller ikke lenger mulig å betale med bankoverføring. Det har vist seg at det medfører mye arbeid knyttet til purring på folk som ikke betaler, og mange betaler ikke i det hele tatt.

Les oppdaterte kjøpsbetingelser her: http://svartkrutt.net/shop/no/content/3-terms-and-conditions-of-use
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

En ny versjon av rullepinnen til perkusjonsrevolver er nå på lager, nå også i kaliber .36 i tillegg til .44. Den nye versjonen har ikke «hylseholderen» i bakkant.

En annen nyhet er tennhettepåsetter til musketthetter. Jeg har også lagt ut ikke-justerbare kruttmål i messing. De finnes i syv størrelser; 30, 40, 50, 60, 75, 90 og 100 grains.

Boken Skyting med gamle våpen har heller ikke vært nevnt, den er fremdeles på lager.



Jeg regner med at revolverpiller kommer tilbake i butikken i morgen.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.