USkørkA

Started by Hiorthefot, 26. October 2020 kl. 22:59:45

Previous topic - Next topic

Hiorthefot

Blitt nokså stusselig der på andre sida av dammen. Fannn eit fint originalt klapphylster til Remington Army/Colt Navy. Ingen problem, selgaren sender worldwide.

Men dette var forbudt vare som blei stoppa og destruert i amerikansk toll!

Prøvde også å kjøpe litt smårusk hor Numric. Brukte mi USA adresse hos Jetcarrier. Men dette kjøpet kunne heller ikkje gå igjennom der ettersom Visakortet mitt var norsk. Uff og uff!

Hiorthefot

Her er hylsteret eg gjekk glipp av.

jæger justnæs

Hva sier du - destruert!?!?
Kunne det hjulpet om pakka var merket 'leather pouch/leather bag'?
Best når det smeller!

Cap'n Redneck

En mager trøst, men:  jeg kan ikke se at hylsteret var riktig så gammelt & originalt som våpnene du nevner. Klaffhylstre ble lukket ved hjelp av en "geværknapp" dengang da.
Dette hylsteret har en trykknapp.
Sitat fra Wikipedia:
Trykknapper ble første patentert av den tyske oppfinner Heribert Bauer i 1885 som "Federknopf-Verschluss", en nyhet for å feste menns benklær. Andre har tillagt oppfinnelsen til en danske ved navn Bertel Sanders.  I 1886 fikk Albert-Pierre Raymond fra Grenoble også en patent.
"William Prym Holding GmbH" er det eldste familiefirmaet i Tyskland, de har produsert trykknapper siden 1903.


https://en.wikipedia.org/wiki/Snap_fastener
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

Hiorthefot

Orginal var vel litt vel flåsete av meg. Men nokså gammalt. Og hylster har eg vel heller ikkje så mykje bruk får. Får nok klare meg med skrinet.

Fagerstad

Har litt problem med å tru anna enn at dette er klassisk tenestefeil. Ikkje lenge sia eg kjøpte eit hylster frå USA (frå produsent). Meiner også at ITAR blei mjuka opp før i år, men det er eg ikkje sikker på.