Nyheter i butikken

Started by Øyvind F., 25. March 2015 kl. 7:08:23

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Jeg glemte å nevne at de kløverformede fettlappene fra Lehigh Valley nå også er tilgjengelig i kaliber .30–39" i tykkelsene .012" og .018".
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Et par nyheter i butikken:



Følgende er tilbake på lager:

  • Pussejagger til 18 lødig, 4''' og 12 mm Remington
  • Høyre- og venstrehylster til perkusjonsrevolver
  • Tennhettetaske (nordstatsmodell)
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Et parti tohulls-kuletenger i 12 mm Remington (12,7 × 44) er lagt ut i butikken. Tengene er produsert av Lee Precision. Kulen er inspirert av Jämttången og en original sivil kule. Den er hælbaset, det vil si at den har et drivbånd som setter en naturlig grense for settedybden.

Sammenlignet med Jämttången er svartkrutt.net-kulen noe kortere, slik at den slakke riflestigningen i geværene blir bedre utnyttet. Vekten er omtrent den samme. Det nederste bildet viser en sammenligning mellom de to kulene.

  • Kulevekt: ca. 430 grains med rent bly
  • Diameter base: 12,75–12,8 mm (.502–.504")
  • Diameter største drivbånd: 13,36 mm (.526")
  • Lengde: 22,8 mm (.899")

Butikklenke til kuletengene.

Lageret er begrenset, så her er det førstemann til mølla!







Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

SPG kulefett er nå tilgjengelig i butikken. Etter min mening er SPG det beste fettet for de som lader svartkruttpatroner.



svartkrutt.nets blå kulefett utgår dermed fra sortimentet (jeg tror det er én boks igjen av det blå).
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Jeg har nå fått in ekstra flasker til Jeff Tanners kruttdispenser.



Det er også kommet inn nye dispensere og løpslykter. Produsenten har nå passert 80 år og har hatt en del helseutfordringer i det siste. Kvaliteten på forrige levering bærer noe preg av det. En del av dispenserne måtte derfor kasseres, så vi får se hva som skjer med dette produktet i fremtiden. Forhåpentligvis tar sønnen hans over produksjonen.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Noen nye ting er lagt til i butikken:


  • Patronblokk i kaliber .44 og .36 som passer i patrontasken til perkusjonsrevolvere
  • Filtforladninger i kaliber .36
  • Smurte gule filtforladninger i kaliber .50/12 mm Remington
  • Grønne piller kaliber i kaliber .50/12 mm Remington
  • Smurte gule filtforladninger i kaliber .40/10,15 mm Jarmann
  • Grønne piller kaliber i .40/10,15 mm Jarmann

De grønne pillene er for øvrig dyppet i samme fett som revolverpillene i kaliber .44 og 36.

Lehigh Valley Patch Lubricant er fjernet fra sortimentet da jeg ikke lenger får kontakt med leverandøren.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Det er nå kommet inn en ny kuletang for 7,5 mm Nagant-revolver. Kula er hælbaset, har én smørerille og veier 122 grains.



Den populære kuletanga for 12 mm Remington rolling block er også på lager igjen.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Det er nå mulig å betale med Vipps i nettbutikken. Det gjør at du slipper å klusse med kort og lange kortnumre. Bare tast inn telefonnummeret ditt og betal (nummeret må selvsagt være tilknyttet Vipps).



Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jopesj

Hei,
har dere vurdert å ha kuler i nettbutikken?
Det hadde jeg likt!  :-)
Jopesj

Øyvind F.

Ja, jeg har vært inne på tanken, men støping er tidkrevende, og jeg klarer knapt nok å forsyne meg selv med kuler. Det ble solgt rundkuler i kaliber .44 og .36 for noen år siden, men jeg klarte ikke å dekke etterspørselen. Hvilke kalibre hadde det eventuelt vært ønskelig å ha i butikken?
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jopesj

Hei Øyvind,
for min del er det kuler i .44 som er aktuelt. Min vanlige leverandør er tom for disse, så jeg lider litt under kuletørke disse dagene. ;-)
Men ellers - det er helt topp med nettbutikken her. Veldig mye bra!
Hilsen Jon
Jopesj

Øyvind F.

Jeg har lagt ut et begrenset antall kopier av kammerladningsgeværets spanskrørpumpestokk. Ingen vet hvordan disse så ut, men kopien er laget på bakgrunn av en beskrivelse fra Kongsberg Våpenfabrikk anno 1850 som forteller at endene var surret med bektråd. Om du leter etter en pussestokk til kammerladeren din, så er det ikke dette du trenger. Rørpumpestokkene skulle bare brukes dersom det ikke fantes vegetasjon i nærheten som en kunne spikke pussestokker av. De brakk lett, og det er ingen knekk-garanti på disse. De anbefales kun til utstilling eller demonstrasjon.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

I butikken kan du nå få papirpatroner til 18 lødig kammerlader. Patronene er av modellen fra 1861 og selges i forpakninger på ti. De er pakket slik patronbuntene var originalt.

Patronene inneholder ikke krutt, så krutt må fylles i patronene før skyting. Det følger heller ikke med tennhette. Kula er svartkrutt.nets 17,7 mm spisskule, og patronene er smurt med den originale blandingen av fåretalg og bivoks.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Tre nye filtforladninger er lagt til i butikken:



Jeg har også lagt ut litt støpte kuler litt i det stille. Noen typer er utsolgt allerede, men kommer kanskje tilbake igjen.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Nagant-kuletengene er nå på lager igjen etter en tids fravær.

For de som venter på kruttdispensere, fettlapper, lunter og løpslykter, så er nå omsider en forsendelse på vei fra Tanner. Jeg regner med at sakene ankommer mot slutten av neste uke, og gir nærmere beskjed når de er tilgjengelige.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Kruttdispensere og lunter er på lager igjen. Fettlapper og løpslykter er også på vei, men de har ikke dukket opp enda.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Alt av kruttmål, tennhettepåsettere, pistongnøkler etc. er nå på lager igjen. Det er kommet en ny modell av den lange tennhettepåsetteren. Denne har nå mating på siden, og en forbedret fjær som gjør at den fungerer på alle revolvere. Det var etter sigende noen med nyere replikarevolvere den gamle modellen ikke passet på.

Nytt i butikken er ildstål til å gjøre opp ild med på primitivt vis samt ekstra flintsteiner til disse.



Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Etter mye om og men har det lyktes å skaffe til veie fem støpeblokker til 18-lødig kammerlader fra samme produsent som tidligere. Dette er de siste blokkene som blir tilgjengelig fra denne leverandøren: https://svartkrutt.net/shop/no/kulestoping/38-kammerlader-tang.html
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Nytt produkt: Laurel Mountain Barrel Brown & Degreaser. Dette er en rustbruneringsvæske som er meget enkel å bruke – selv for amatører (jeg snakker av egen erfaring).
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Jeg har lagt til to nye varer i butikken:

Trakt-konverteringssett som lar deg gjøre om kruttmålet ditt med en trakt, slik som dette kruttmålet).

Du kan også kjøpe kun messingtrakten. Den kan kan f.eks. brukes til å lade laderør.

Det har også kommet påfyll av alle typer kruttmål, tennhettepåsettere og pistongnøkler.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.