Lover og regler

Started by olav, 18. June 2016 kl. 6:51:10

Previous topic - Next topic

olav

Det er nå rettet ett voldomt angrep på meg fra en antagelig bruker på Forumet .
Saken er at jeg hadde i kommisjon en gammel revolver som kom i annonsen min . I følge eier var den gått over av børsemaker uvisst av hvilken grunn . Bilder ble sendt og inntresert ville kjøpe våpenet men jeg ville at våpenet skulle besees først  . Noen avtale om kjøp ble jo ikke i første rekke sendt over våpenet FØR avtale om kjøp .
Heldigvis så jeg da over våpenet for sikkerhets skyld . Det viste begynende anløp av rust i løp og pitringeer i sylinder . Åpnet da våpenet og så rustskader i ramme,dype, og i og i rammen under de bevegelige deler .
Jeg tok da avgjørelsen om at jeg ikke kunne være ansvarlig for å sende  dette for salg da og en avffyring av slik 1880 modell ikke var forsvarlig og heller ikke som samlergjenstand .
Intressant hade da betalt inn såkalte håndpenger som var frivillig  , de blle straks tilbakeført .  Vedkommende sendte meg da mail at han skulle anmelde meg til politimesteren i Telemark og sørge for at de våpen i mitt eie ble beslaglagt og at jeg aldri mere fikk annonser om mulige deler og diesett .Jeg har ingen våpeni mitt eie.

Dette på grunn av at jeg fulgte min samvittighet og  ikke sendte et ubrukelig salgsobjekt avgårde . For meg er det en naturlig ting å gjøre .
Jeg skriver dette åpenet og ærlig men hhvis jeg mot formodning har brutt noen regler så må jegs stå for det .
Men jeg må si at gjennom alle år her på forumet aldri har fått liknende klager . De som har hatt noe å si har jo som regel blitt tatt vare på.

jrr50

Må  bare si det at  de ganger jeg har handlet hos deg Olav ,eller du har skaffet meg ting har jeg oppfattet deg som en redelig og ærlig kar som holder ord,og ikke vanskelig og få noen avtale med heller om ikke ting gikk helt etter planen.
Og dette har vel gått begge veier så har absolutt ikke noe og klage på,og kan ikke si annet enn at for min del er du av de seriøse og de som iallefall jeg stoler på og ikke er redd for vil lure meg ,eller jeg på noen måte er redd for og handle med,
Har kansje noen ganger ikke vert absolutt laveste pris ,men kvalitet og dt har alltid stemt ,så du har vert fair,
og har holdt ord, og det har ikke vert vanskelig og spørre om og vente og betale kr om det kneip,noen ganger heller ,så alt I alt er det utelukkende positivt herfra.
Håper det ordner seg og dere finner ut av dette.

Mvh :-)
JRR 50
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)