Hylseholder til 12,17x44R

Started by jopesj, 03. January 2019 kl. 8:03:28

Previous topic - Next topic

jopesj

Hei og godt nytt år!
Hva slags hylseholder bruker dere for 12,17x44R?

Lee Precicion har ikke hylseholdere til sine hettesetter-tenger i 50-70 GOV som jeg tenkte kunne være et alternativ.

Hilsen Jopesj
Jopesj

Trønderen

Lee hylseholder #8.
Passer til .348 Winchester og .50 Alaskan som jeg bruker som hylser i 12,17×44.
Mvh Oddbjørn Næss

jopesj

Hei Trønderen,
jeg har hylseholder # 8 fra Lee, men jeg får ikke inn mine 12,17x44-hylser. Heller ikke en 50-70 hylse for den saks skyld.
Jopesj

Øyvind F.

Jeg bruker RCBS #5 til omformede .348 Winchester-hylser. Den passer også til .50 Alaskan.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Orion

RCBS # 31 passer til 12,17 x 44
Har en ekstra som jeg modifiserte ved å sage bort nederste delen, så passer den i Lee sin håndholdte hette isetter. ;-)


Torgeir

Lyman #22 virker på mine hylser som er laget av 50 - 110- hylser.
Torgeir

Trønderen

Hei igjen.
Kommet meg hjem og sjekket at jeg ikke farer med usannheter her.
I Lee #8 passer .348 Winchester og .50 Alaskan.
I Lee #17 passer .348 Winchester, .50 Alaskan ,8 mm Lebel og 12,17×44r hylser fra Bertram. Litt romsligere #17,men det går helt fint å ta ut og sette hetter i alle 4 med den.
Bruker en .577 Snider sizer/decapper die når jeg tar ut hettene, og Lee Classic Cast presse til den jobben.

Mvh Oddbjørn Næss

jopesj

Hei Orion,
jeg vet ikke om jeg heeeelt skjønner hva du skjærer bort ved hjelp av bildet, men holder det med en baufil? Jeg har nok ikke noe særlig mer sofistikert verkrøy tilgjengelig.

Takk, hilsen Jopesj
Jopesj

jopesj

Takk igjen Oddbjørn / Trønderen.
Da ser det ut til at jeg får handle meg en Lee # 17 til mine Bertram-hylser i 12,17x44.  :-D
Jopesj

Orion

#9
Hei!
Det holder med baufil, ja. Og litt filing og smergel etterpå for å jevne ut kanter.
Dette er gjort bare for å få hylseholder til å passe i "hetteisetter" verktøyet fra Lee.
RCBS # 31 er egentlig for hylser cal. .50-70, men passer fint også til 12,17 x 44.

Her ser du begge hylseholdere, den modifiserte til venstre: