Langhold nm 2019, hold osv?

Started by Orion, 31. March 2019 kl. 19:43:22

Previous topic - Next topic

aho

Hei!


Hva slags hold, skiver, våpen, osv  er det snakk om på de forskjellige klassene på langhold.
Ser spennende ut!

Orion

Det står noe om dette på NSU sine sider.

aho


MrOneTwo

Bare for å ha det på det rene. Det som ofte beskrives som langhold her til lands er faktisk "short range". Long range starter først etter 600 yards. Dvs 900 og 1000 yards. Men det betyr ikke at 200 og 300 m ikke er gøy. Men det er litt artig at NSU kaller det for long range når det faktisk er short range
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

MrOneTwo

Forøvrig...håper at så mange som mulig stiller på "long range" NM. Det har liksom ikke vært Woodstock tendenser de siste åra.... Trenger flere som synes det er moro med litt lenger hold enn 100m...
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

laffa

#5
> Forøvrig...håper at så mange som mulig stiller på "long range" NM. Det har liksom ikke vært Woodstock tendenser de siste åra....

Da er det en ide å behandle tilreisende på en annen måte enn det jeg var utsatt for i fjor på samme plass. Jeg kom til skytebana Fredag ca kl 1200 på Brandval etter å ha kjørt ens erend fra Ålesund. Innkjørselen var stengt med bom. Prøvde å ringe arrangør for å få komme inn for å rigge meg til, uten resultat. Flere meldinger og telefoner ble sendt. Først ca kl 1930 fikk jeg en tlf med tilbud om at en representant for arrangør ville komme å åpne. Hadde på dette tidspunkt gitt opp, og var en times vei unna bana for å prøve å finne meg overnatting. Utslitt og rasende takket jeg nei, og satte kursen hjemover. Vedkommende som ringte meg opp om kvelden og tilbød seg å åpne bana, er ikke å bebreide, siden han ikke hadde fått beskjed om at det kom tilreisende

  laffa

aho

#6
Hei!


Har peilet meg ut dette stevnet, ser ut som dette er det som passer best.
Så all info om våpen,antall skudd osv er ønskelig Så det er ikke under NSU, hvilket reglement følges?

Skvettlapp

https://norsksvartkruttunion.no/wp-content/uploads/2018/07/NSU-skytereglement-versjon-5.4.pdf

Skytereglement Norsk Svartkruttunion versjon 5.4 av 6 juni 2018
29

LANGHOLDSSKYTING
Vi viser til MLAIC for de internasjonale reglene. Her skytes det på 300, 500, 600, 900 og 1000
yards.
Norske og nordiske klasser
Nr. 116 - Turner - Individuell - R: munnlader (pre-2009)
Nr. 117 - Bodine - Individuell – R: patronvåpen (pre-2009)
Nr. 118 - Sporting Trophy – R: Sammenlagt Turner og Bodine (pre-2009)
Skyteprogram:
Det skytes 13 skudd på 30 minutter per avstand og de generelle reglene er
som for klassene Withworth og Remington på vanlig 100 meters skyting.
Avstand 1 : 100 meter
Skive : ISSF 50 meters pistolskive - 2 skiver/skytter
Avstand 2: 200 meter
Skive : 200 meters fransk militærskive - 1 skive/skytter
Avstand 3: 300 meter
Skive : Internasjonal 300 meter skive - 1 skive/skytter

MrOneTwo

jeg kjenner ikke til hva som skjedde fredagen før stevnet ble avholdt, men banen er stengt med bom utenom skytetider ja. Om du hadde meldt din ankomst i forveien så er jo det ikke helt i henhold å bli "stengt" ute på den måten. Om ingen visste derimot så kan man nok oppleve både det ene og det andre i slike grisgrendte bygder.

Jeg håper likevel at du og mange andre kommer i år. Blir vi mange (over 10... ca) så kommer det til å bli fordelt over to dager.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...