Nitedals Krudtværk

Started by Vidar, 11. November 2019 kl. 8:44:36

Previous topic - Next topic

Vidar

Boka "Historien om Nitedals Krudtværk" ble lansert forleden dag.Svartkrutt var NKs lengstlevende produkt, så derfor burde boka være av interesse for alle "kølabrennere".Vi var omtrent 30 personer med på prosjektet, og jeg tror vi oppnådde et bra resultat. Boka kan bestilles fra Norli bokhandel i Nittedal.

jopesj

Takk for godt tips. Den skal bestilles!
Hilsen jopesj
Jopesj

Øyvind F.

Absolutt en bok som må skaffes. Tar meg den frihet å legge ut omslagsbildet (funnet på nett):

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

bosnes

Har vore i kontakt med Norli Nittedal. Dei sel berre over disk, sender ikkje! Så kanskje kan "Nitedals Krudtværks venner" ordne eit opplegg for handel over nett, så får dei fart på boksalet også!

SB

Kjøper gjerne ei bok hvis noen ordner nettsalg eller lignende.
"a rifle without hammers, is like a Spaniel without ears" Edward VII

Old Colt

Og her også.

Denne har vel potensiale for å inngå i biblioteket til de aller fleste som frekventerer dette nettstedet, om det er mulig å få den uten å måtte ta turen til de brede bygder..?

Hva med å ta inn inn Shop'en?

Mvh, Old Colt

Harald

Godt forslag. Tegner meg i tilfelle for ei bok jeg også :-) Mvh Harald

bubo

Jeg har ringt til Norli-Nittedal 2 dager,og blitt lovet å bli oppringt dagen etter like mange ganger,med lovnad om at det nok skulle ordnes med å få sendt ei bok eller to nedover til Arendal.
Ikke hørt et piip...
Virker ikke som de er så voldsomt opptatt av å selge bøker deroppe...
Støtter et salg her,hvor folk virkelig er innteressert...:ok:

Vidar

Dette er trist å høre. Jeg er en av forfatterne, men bor ikke i Nittedal og har ingen ting med salget å gjøre. Jeg skal en tur sørover i uke 47, og da skal jeg stikke innom Norli.

jopesj

Jeg fikk beskjed om at boken kun var til salgs over disk. Ikke noe postforesendelse.
Hilsen Jopesj
Jopesj

Øyvind F.

Dersom foreningen tar kontakt med meg kan jeg sikkert ta inn noen bøker til butikken.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Vidar

Fortvil ikke.Et fremtredende medlem i Nitedals Krudtværks Venner fortalte meg akkurat nå at man der forsøker å få til utsendelse av bøker. Jeg legger ut opplysninger etter hvert som jeg får dem.

chrom

Det høres flott ut. ja det hadde vert noe å lagt ut den boka til salgs på svartkrutt.net
noen som vet hvor mange sider den er på å ca pris? Mvh en patronsamler.

Vidar

Boka er på 320 sider med massevis av illustrasjoner. Jeg er blitt fortalt at prisen er 390,-, men har ikke sett det offisielt. Eventuell porto kommer i tillegg.

Vidar

  Her er ett av bildene brukt i boka. Det er et gammelt album hvor annonser er limt. Jeg tok bildet på Riksarkivet, sammen med hundrevis av andre bilder.

Huntdoc

Kjøper gjerne boka.Vokst opp i Nittedal,og far kjøpte "sekunda"haglpatroner til hare og skogsfugljakt.Jeg husker at hylsene ikke var lakkerte,men det fikset fattern.De var svært rimelige og blei nok kjøpt via en bekjent som arbeidet på verket.De var like gode 20år etter kjøpet.huntdoc

Vidar

I dag var jeg innom Norli bokhandel i Nittedal. Som vi allerede vet sender ikke Norli ut kruttverksbøker.

Den offisielle prisen, kr.400,-, fikk jeg dog rede på, pluss den opplysning at Nittedal Historielag har påtatt seg å sende ut bøker.

Kontakt Jorunn Andersen      joranders1@gmail.com