Skogen Antikk

Started by 427cab, 26. April 2020 kl. 19:45:11

Previous topic - Next topic

427cab

Hei
Jeg har hatt 3-4 annonser på markedet her de siste åra og det har fungert bra.
MEN, hver eneste gang har jeg fått masse mailer fra Skogen Antikk om våpen han har for salg.
Da jeg ikke er interessert i å få fylt opp innboksen min med mail fra han, så har jeg gitt han beskjed om det flere ganger. Det virker ikke som at han forstår, for nå er det i gang igjen...
Er det flere her som har havna på mail lista til detta firmaet etter å ha annonsert på svartkrutt.net?

Kjetil

aho

Kjent problem, kom heller ingen vei med å gi beskjed, har fått routa de til søppelpost

Torgeir

Torgeir

Øyvind F.

Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven) § 15. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder er klar på at:

I næringsvirksomhet er det forbudt, uten mottakerens forutgående samtykke, å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

Praksisen hans er altså ulovlig i henhold til norsk lov.

Det er dessverre umulig for meg å forhindre Skogen Antikk fra å høste inn e-postadresser fra markedet, men jeg har brukt de metodene som står i min makt til å stenge ham ute fra svartkrutt.net. Han har blant annet vært så pågående at jeg har måttet kode inn et eget anti-Skogen-filter på markedet for å stenge ham ute. Han verken tar eller respekterer vanlige beskjeder
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

nagant 762

Jeg måtte til slutt true med forbrukerrådet for å få en slutt på det, det var i 2018 eller 2019.
Forøvrig synes jeg annonsene hans er helt håpløse, de inneholder stort sett ingenting av den infoen jeg etterspør når det er snakk om antikke våpen.

Mr. Pitt

Jeg har gitt beskjed to ganger om at jeg ikke vil ha hans annonser, uten hell, de er nå filtrert og går rett i søppelkassen.
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

chrom

Umåtelig lei alle mailene hans jeg også :asswipe:

nevS

hvis alle som er lei mailene hans sender en haug med mailer hver dag om at de ønsker å slettes fra mailinglista så må han våkne, litt smak av egen taktikk.

Jeg sendte mail om at hvis jeg IKKE ble fjernet fra listene så ville jeg anmelde han osv.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

bosnes

Synes kanskje det var mykje unyansert kritikk av Skogen Antikk her. Om ein får uønska mailer er det vel berre å merke dei som "søppelpost"?

Personleg kan eg ergre meg mykje om forskjellige typar e-postar, men eg ergrar meg ikkje over epostar med tilbod om kjøp av antikke våpen... Kanskje er eg ikke interessert i kjøp, men eg synes det er interresant å sjå på objektet og gjere meg opp ei meining om prisnivå etc. Slik sett finn eg stor glede av mailene frå Skogen Antikk.

Eg har også ved fleire høve kjøpt våpen frå Gudvin Skogen. Har aldri vorte lurt, eller hatt noko å klage over. Snarare tvert i mot. Han har ved fleire høve skaffa meg ting som eg har vore på jakt etter på ein grei måte.

At nokon tek jobben med å importere antikke våpen og tilby oss som skyttarar/samlarar ser eg på som berre positivt!

Om tilbodsmailane frå Skogen Antikk er støytande/forstyrrande er det vel berre å merke dei som "søppelpost"?

Eg har kjøpt mange objekt frå Skogen Antikk. Og har berre positive erfaringar. Ved eit høve var det ikke samsvar med skildringa i annonsen, og objektet vart returnert utan problem.

Alt godt!

Mvh
Bjørnar Osnes

Hiorthefot

Har handla mange gonger med Gudvin Skogen, både kjøp og salg. Kan nok hende han smører litt tjukt på med superlativer av og til, men studer bileta nøye. Prisane hans er ofte svært bra. Og han har alltid utruleg mange og gode bilete av objekta. Er godt fornøygd med det eg har kjøpt. Og kommunikasjonen er god. Får heller tåle å få litt mange tilbod.