Import av blankvåpen fra Lauritz.com

Started by jopesj, 19. August 2020 kl. 11:31:51

Previous topic - Next topic

jopesj

Hei,
er det noen forumlesere som har erfaring med i importere blankvåpen (eller annet gøy) fra Lauritz.com?
For meg virker det som man må forholde seg til de respektive lands eksportregler, og Lauritz finnes i Tyskland, Danmark og Sverige, noe som ikke gjør det enkelt å forstå hva som gjelder.
Hilsen jopesj
Jopesj

Rittmester

Jeg har erfaring med dette, og det eneste du trenger er en bekreftelse fra politiet om at vi ikke har restriksjoner på kjøp av blankvåpen i Norge, og således kan importere fra Danmark. Husk at toll tilkommer varen som kjøpes, og er den antikk (over 100 år gammel) så er tollsatsen 8%.(Var ihvertfall det da jeg kjøpte og importerte noen hirschfengere for en tid tilbake) Gjør også oppmerksom på at Lauritz er å finne også i Norge, nærmere bestemt i Strykerveien 19, Fredrikstad.

AKS

#2
Hei
Det går greit hvis du henter dem selv hos forhandler eller auksjonshus. (Husk dansk blankvåbentilladelse). Men, jeg må advare om kjøp i en koronatid hvor de skal sendes!

Min erfaring:
Prosessen med kjøp av tre blankvåpen fra Bruun Rasmussen startet i slutten av mai. De ordnet utførselstillatelse. Norsk « Blankvåbentilladelse» gikk greit hos våpenkontoret her.  
Bruun Rasmussen tilslag med salær kr 5 050.
Fairplay Shipping, frakt og forsikring kr 7 423.
DSV Road AS for administrasjon og fortolling, kr 433 samt tre dagers oppbevaring kr 188.
Tollen var på kr 365.

– Varer kom i hus 10. juli. Totalt kostet det hele kr 13 348.
AKS

jopesj

Jopesj

jopesj

Jopesj