17. September 2021 kl. 16:10:43
forum.svartkrutt.net

Author Topic: Hjelp med våpensøknad  (Read 2904 times)

23. November 2011 kl. 17:37:45
Read 2904 times

Daniel T

Hei.
Jeg skal kjøpe en flitlåsmusketreplikat fra en annen svartkruttskyter. Nå lurer jeg på hvilke informasjoner fra selgeren jeg må skriver inn i våpensøknaden. Er det alt dette som står under "Påteikning av seljaren"? Betyr det og at jeg må sende det til han for at han kan undersrive FØR jeg sender det til politiet? Hva er med feltet "Namnet og adressa til leverandøren"?
Takk for hjelpen!
Daniel.

23. November 2011 kl. 23:02:13
Reply #1

festus

Hei!
For politiet er det helt likegyldig om du kjøper av en privatperson eller over disk i en våpenforretning, det de skal avgjøre er om du er skikket til å ha, og har bruk for våpenet.
Hvis du vet navn og adresse på selgeren kan du godt skrive det på, men ellers sender du bare inn søknaden utfylt med de feltene som gjelder deg. Når politiet (forhåpentligvis) godkjenner søknaden får du den tilbake, og da tar du den med til selgeren og lar ham fylle ut det som gjelder ham.
Så beholder dere begge en kopi og sender resten tilbake til politiet. Det står på søknaden hvilke ark som skal beholdes og hvilke som skal sendes inn. Pass godt på din egen kopi, den gjelder som midlertidig våpenkort inntil det ekte dumper ned i postkassa etter noen uker.
Lykke til! :-)
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

26. November 2011 kl. 9:15:48
Reply #2

reldor

Hei

Les bak på søknaden der står det hva som skal fylles ut.

På søknaden jeg har foran meg nå står det at hvis man kjøper av privatperson
skal fabrikkmerke , modell , nummer og kaliber oppgis.

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.