BuffaloBill needs his guns!

Started by BuffaloBill, 19. January 2012 kl. 23:31:15

Previous topic - Next topic

BuffaloBill

Etter å ha "lekt med tanken" i flere år har jeg endelig bestemt meg for å kikke litt aktivt rundt på nettet etter en flott utgave av en "Civil War" era pistol. Generelt er jeg interessert i det aller meste fra "ville vesten" perioden og enda eldre; 1750-1890.
Hvordan er så reglene for innførsel av slike våpen; registreinger, søknader etc? Det gjelder aboslutt ikke replika våpen, som for meg er totalt uinteressante. Det må være historikk bak. Og hvilke sider anbefaler dere som er 100% seriøse, pålitelige og ikke minst hjelpsomme? Driver selv et importfirma og kjenner desverre altfor godt til de Norske toll og avgifsmyndighetene og for den saks skyld Posten Norge. Jeg regner med det florerer av useriøse steder der ute?

Mvh.

BuffaloBill :-D

Mr. Pitt

#1
Hei, og velkommen til forumet.
Våpen produsert før 1890 kan du ta inn fritt.
Det blir å betale moms på 20% av verdien på våpenet, på frakten er det 25% moms.
Når det gjelder tollvesen og posten så går det ganske greit når det gjelder denne type import, jeg har ikke hatt noe problem med de jeg har tatt inn.

Sikre sider.
www,trackofthewolf.com
www.dixiegunworks.com
www.joesalter.com
www.gunbroker.com/ (auksjonsside).
og god del andre sider, forumets medlemer vil nok komme med flere.
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Mr. Pitt

Oppdaget en trykkleif, det skal selvfølgelig være www.trackofthewolf.com
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

festus

antikkevapen.no finner du mye gøy som allerede er tatt inn i landet, så slipper du alle problemer med innførsel. Trivelig kar som driver det.
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

BuffaloBill

Takker for svar! Da blir det ut å surfe for denne karen. Utrolig mye interessant der ute! Så får vi se hva jeg ender opp med til slutt :-D

Trond

#5
Men, du betaler deretter og vel så.... For ordens skyld, jeg befatter meg så godt som overhode ikke med noe som kan betraktes som westernvåpen.

festus

> Men, du betaler deretter og vel så....

Det er godt mulig, har ikke satt meg inn i prisnivået, men jeg synes det er fint å kunne holde tingene i hånda før jeg kjøper, og det går jo ikke når man kjøper over Atlanteren. :-) For ordens skyld, jeg samler heller ikke western, og har ingen forbindelse med han som driver siden...
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

reldor

#7
Han her har jeg handlet med.....rimelig frakt og alle papirer fylt ut med all
info om alder og lignende.
Og beskrivelse av våpenet i annonsen var 99% riktig.

http://www.patdonnellyantiquearms.com/index.htm


R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

MrOneTwo

Om jeg hadde hatt mail adressen din så kunne jeg sendt deg litt info angående 4 som jeg skal selge. 2 Remington Navyer, en Remington Army og en Rogers Spencer. Alle originale så klart.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

JollyRoger

Foreslår en annonse i Markedet.
Kanskje fler er interessert ...

MrOneTwo

Det kommer det kommer.... bare litt store problemer med pc om dagen..
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...