Privat annonsering-forbudt?

Started by arvegutt, 12. February 2017 kl. 9:20:33

Previous topic - Next topic

arvegutt

Ved en evt ny våpenlov så har det vært snakk om at privat annonsering av våpen skal bli forbudt. Hva da med "oss"? Noen som har noen meninger om dere tror dette kan bli en realitet, og synspunkter rundt dette?

jrr50

#1
Er dette et halt nytt konsept "lovmakerne" våre har luftet nå dette?
Eller er det bare etterdønningene av den forrige EU /EØS forslaget , som kom i kjølvannet av terroren i Paris
, for det var jo både oppe slike ideer og forslag da i både 2009 og 2010 som jeg har sett folk har googlet og glemt kikke på datoene på det de leser , for vi fikk jo disse nye våpen lovene som så greit gjør svartkrutt våpen ,fra før 1890 ,til "ikke våpen " men antikke gjenstander som da er og betrakte som ikke annet enn det ,nå er heldigvis de fleste som driver og har tid og holde på med slike såpass at de likevel viser forsiktighet og god og trygg behandling av disse ,

( pluss at hvis man skal skaffe seg ammo,eller komponenenter til slikt må jo det ordnes via  lisenser på dette (ammoen,komponenentene ) , så det er fritt frem og kjøpe seg en antik gjenstand , som en svartkrutt børse/pistol/revolver fra før 1890, men ikke fritt frem for og skyte med ,for da er det  jo ammoen som da blir det som er lisens pliktige og lisens kontrollerte i denne sammenheng  , som og er det som gjør den kan skytes med .
slik at  skal en lade og bruke den lovlig må en  ha papirer på fremsakffelse av disse tingene  utenom . Noe som virker fornuftig og etter mitt skjønn er funker godt )
men det er ikke krav .om hverken det ene eller andre for selve antikviteten ,ei heller låsing , selv om for egen del og at det er dyre gamle ting har jeg det likevel ) om låsing i skap eller noe så synes det var rart det nå plutselig skulle bli noe annet , da må jo hele paragraf 1. Endres noe jeg absolutt ikke ser med glede frem til .
For rekner med det da kan fort dukke flere endringer med i samme rennet .
 det er jo helt klart av paragraf 1. Som definerer hva somikke er våpen ,og ikke og hva som er  regpliktige,sådanne,
nå er det  jo slik at det ,og antikviteter kan jo sendes og selges fritt mellom folk ,annet ville vert veldig rart .

ble jo oppdatert etter en lang og grundig ,hørings prosess da i 2011 , så det er nå veldig tidlig alt nå hvis de kal forandre loven igjen ,
Men det kan jo være innskrenkninger ,på sending ,frakt og salg mellom private av regpliktige du tenker på for der var det snakk om noen tilpasninger , men ikke endring av loveerk .
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Roy-Terje Kjoberg

Det kan bli krav til at offentlig tjenestemann skal bekrefte identiteten til kjøper av registreringspliktige våpen. Altså en innskjerping av identitetskontrollen.
Nå jobber regjeringen for at den nye våpenloven skal innføres i løpet av våren i påvente av EU's behandling av sitt forslag til ny EU-våpenlov. Her må man gripe anledningen til å påvirke stortingsrepresentantene i fornuftig retning.
Mer samler enn skytter.