26. September 2021 kl. 8:55:31
forum.svartkrutt.net

Author Topic: MLAIC regelverk  (Read 1877 times)

08. July 2017 kl. 8:42:40
Read 1877 times

laffa


MLAIC - RULES Page | 50
 viii) It is not permitted to wrap the sling in such a way that it prevents equal tension being applied to the sling attachments on the rifle.

Jeg sliter litt med å forstå denne. Kan noen oversette/forklare

  laffa

08. July 2017 kl. 9:31:05
Reply #1

jæger justnæs


Det er en vanskelig omskriving av at det ikke er tillatt å bruke topunktsreim som ettpunktsreim, om du skjønner. De har en regel om at reima skal være festet i eksisterende reimfester, den er grei. Men så har det nok vært noen luringer som har snurret rundt armen eller laget ei løkke så de kun drar reima mellom fremre feste og armen mens den henger slakk bak = ettpunktsreim omtrent som i DFS.
Du kan tvinne deg inn så mye du vil så lenge reima er like stram foran og bak, sånn har jeg forstått det da jeg fikk det forklart ei gang jeg spurde de innvidde herrer.
Best når det smeller!

08. July 2017 kl. 10:52:52
Reply #2

laffa


Takker! Nå ble det litt mere forståelig

  laffa