Postfortolling

Started by falcon81, 30. October 2018 kl. 11:54:31

Previous topic - Next topic

falcon81

Hei.

Deler litt frustrasjon over posten.no
Bestilte stokk å fortre til en win 1873 fra usa.

Posten mener mener en må søke til politiet for å innføre dette.
Har ringt de å sagt at de må levere pakken til tollvesenet som er mer kompetent enn de selv.
Dette er en uke siden.

Har noen andre opplevd lignende?
Nevner at pga fortreet står det for 32/38/44-40 kaliber på invoicen, mulig det er det som forvirrer de, men det er jo bare treverk i pakken :klohode:

runastav

Send kopi av Fakturaen fra avsender så kjapt som mulig til tolletaten, så går det nok i orden.
Helsing Runar

laffa

Dette er desverre ikke nytt i fra postens side. De tar godt betalt for å gjøre fortollingsjobben, men det skorter fullstendig på kjennskap til våpenloven. Har hatt endel feider med de

  laffa

Justme

He he he ja de slår til igjen.
Har en Early Virginia stokk liggende på tollen. De har brukt syv dager for så å spørre om jeg  dokumentasjon på alder.:confused:
Hvorpå jeg skrev tilbake at den er produsert i 2018 og gjorde dem oppmerksom på at jeg hadde skrevet under på en erklæring på at de kunne åpne pakken.
Skrev samtidig at det ikke er søknadspliktige deler.
 Den 14nde dagen etter at de hadde den i hende er den endelig fortollet, men ligger fortsatt til utsendelse . Tør vite hvor lang tid det tar fra Oslo til Vestby, Uke?
Snailpost:clap:  :vinkasse:
I live the life i love, and I love the life i live.

falcon81

Har de ikke åpnet pakken min kanskje, de må de jo bare gjøre, kan ikke se at det hjelper de når de er så inkompetent, har bedt de hente inn toller eller ringe et våpenkontor om de ikke klarer å sende den videre, kjøpte en colt hos ria i feb, den kom rett på postkontoret etter 1.5 uke, ingen momskrav eller noe, må ha gått via tollen den kanskje. Mulig at regnestykket ble for tidkrevende. 5% av 25%.:biggrin:

MrOneTwo

De som behandler forsendelser i Bring og Posten er dessverre veldig lite kompetente på våpenloven. Og man skal kanskje ikke forvente at de skal være det heller. Men jeg forventer at de setter seg inn i loven når de får en sak, og setter seg inn i gjeldene lover og regler før de avgjør utfallet av en sak. Av den enkle grunn at de har en grunnlovsbestemt leveringsplikt, etter det jeg har blitt forklart.

 Jeg hadde for noen år siden en sak jeg tok helt til forliksrådet. Eller det vil si, Posten snudde da jeg fortalte de at en advokat hadde sett på det og anbefalte meg å gå rettens vei ettersom jeg hadde loven 100% på min side.

Den gikk ut på det motsatte. Jeg skulle sende en gammel perkusjonsrifle til USA fra Norge. Det gikk fint helt til den kom til grensa og skulle ut av landet. Den ble ikke behandlet av tollen, men av Posten eller Bring. De sendte den i retur ettersom den var på forbudslisten over ting de kan sende til USA hevdet de, våpen. Det ble en grei bunke med email frem og tilbake der de fikk forklart våpenloven med teskje og lupe.

De måtte til slutt gi seg og beklaget hele affæren. Det gjorde de lenge etter at jeg hadde sendt pakken med Fedex. De hadde ingen problemer med pakken etter at jeg ga dem en kopi av våpenforskriften og dokumenterte alder på rifla. Dog en del dyrere enn å sende med posten.... Etter anbefaling sendte jeg et krav til posten om at de måtte dekke mellomlegget mitt.... Men da sendte de en email der de hevdet at de hadde rett likevel...Etter først å ha innrømmet at de tok feil. Da ble saken for min del flyttet over i farse avdelingen og fortrengt.

Det som forbløffet meg en del i den affæren var at etterhvert gikk korrespondansen "til topps" i Bring... Som tydeligvis var i Danmark!! Hvordan kan en danske liksom håndheve norsk lov? Bring er jo heleid av Posten Norge.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Justme

Ja da fortsetter historien om posten /bring.
Virginiastokken kom forrige dagen etter mye om og men. Når jeg mottok pakken bar den tydelig preg av hardhendt behandling. Den ble pakket opp på stedet/Son (i butikken med post) og det viste seg at denne var knekt. Tross avstivninger på 3 sider samt 20 ladestokker i 2 pakker.(en på hver side)
Rapport og erstatnings krav ble lagt frem, så nå er det bare å vente litt lengre.
Om erstatning ikke blir godkjent, vil jeg ha tilbake stokken. (Da får jeg se om den kan fikses eller gå videre med saken)
Fortsettelse følger.
Fikk dessverre ikke lastet ned bilde.
Geir G
I live the life i love, and I love the life i live.