Stevnebilder

Started by Øyvind F., 04. October 2005 kl. 15:14:22

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Bilder fra svartkrutt-stevner

Denne tråden kan brukes til å legge ut bilder fra stevner som er avholdt. Jeg kan like godt starte med noen bilder selv:

Lørdag 1. oktober hadde Haugesund pistolklubbs svartkruttgruppe et kombistevne på Blikshavn, Karmøy. Litt dårlig oppmøte, men moro likevel. Her er et par bilder fra stevnet.



Berhard og Runar (runastav) med litt tekniske problemer før det braker løs.



Dette er ikke John Wayne, men ingen er vel overraskelse at denne karen går under navnet «The Duke>.



Bernhard på 25-meteren med sin Remington New Army.



Runar med sin originale M/1884 Springfield Trapdoor i .45-70 Gvt.



Øyvind F. med sin Jarmann.



10 skudd med Jarmann på flere hundre meters hold under særdeles vanskelige, ja nærmest umulige, skyteforhold. :knegge:



Runar skyter med nybygget sitt, en norsk-dansk M/1772-flintlåspistol.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

wiking

Så får ikke denne stakkar Tysvær buen vite om dette før etterpå! :-(

Skrik ut neste gang dere har noe, jeg vil komme og se på. Og kanskje det er noen som vil la en stakkar våpenløs, men svartkrutt interessert likevel, få prøve et pang eller 10 :-D

Øyvind F.

> Så får ikke denne stakkar Tysvær buen vite om dette før etterpå! :-(  
> Skrik ut neste gang dere har noe, jeg vil komme og se på.

Det er bare til å komme og se på. Jeg skal prøve å gi deg et pip neste gang det skjer noe. Sesongen er vel så godt som slutt nå, men det skjer muligens noe i romjula. For å melde deg inn i klubben må du ha nybegynnerkurs i Haugesund pistolklubb. Vi har et klubbvåpen, en rustfri Remington New Army .44 perkusjonsrevolver, som nybegynnere kan bruke. Ellers får du garantert prøve det medlemmene har med seg så lenge vi har kugler og krudt. «Runastav> er formann i svartkruttgruppa, og han kan gi deg mer informasjon om medlemsskap etc.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Jarmann

Det er flere som er interessert i slike stevner. Kan dere ikk legge ut noe som ligner på en terminliste da?
"E de smell e de håp!"

jæger justnæs

Lørdag 12. November hadde vi sesongavslutning med Nissestevnet. En forholdsvis fin dag imellom alt regnet den siste tiden. Nå var ikke oppslutningen den største, men vi tre som kom hadde det moro. Vinneren gikk hjem med en flaske edle juledråper. Det blir nok mer skyting i løpet av vinteren.


Johnny i sving


Premiebordet pyntet med flagg og Loggboka
Best når det smeller!

jæger justnæs

Det ble ikke rare Nissestevnet i år. Bare 2 frammøtte foruten lillejæger.
Vi skjøt og hadde det moro så det var ikke en sorgens dag på noen måte.
E. røyklegger myra med sin Remington 1858.


Junior prøvde flintlåsrifla for første gang. Det blir nok ikke den siste...
Best når det smeller!

Øyvind F.

Da var årets siste stevne avholdt i klubben vår. Her er noen bilder.


Fra revolverstandplassen.



Tore skyter med sin Wesson-rifle.



runastav hadde tatt med seg rullestolen sin for anledningen.



Viktor skyter perkusjons-Colt.




Øyvind F. skyter Sharps.



Tore lader sin Remington New Army.



Tore skyter med sin Remington New Army.


Film av Tore som skyter perkusjonsrevolver.


Film av Øyvind F. som skyter Sharps og diskuterer litt filmteknikk med runastav. :-D

Dersom du ikke kan se filmene kan du laste ned og installere codec-pakken fra denne nettsiden: http://www.divxmovies.com/codec/
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

En del brukere får ikke åpnet filmene som det er lenket til over. Jeg har derfor lagt dem ut på youtube. Klikk på bildene nedenfor for å åpne dem:


Film av Tore som skyter perkusjonsrevolver.


Film av Øyvind F. som skyter Sharps og diskuterer litt filmteknikk med
runastav. :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Flotte bilder og film! Det trenede øre vil høre ei kråke bare brøkdelen av et sekund etter Sharpsen tordner. Tilfeldig?:lookaround:
Det ser ut som at runastav kan kunsten å kose seg på standplass. Flott kjerre, må vel kanskje bygge noe sånt en gang. Passer det å henge den bak en Agria?:rotfl:
Best når det smeller!

runastav

> Flotte bilder og film! Det trenede øre vil høre ei kråke bare brøkdelen av
> et sekund etter Sharpsen tordner. Tilfeldig?:lookaround:
> Det ser ut som at runastav kan kunsten å kose seg på standplass. Flott
> kjerre, må vel kanskje bygge noe sånt en gang. Passer det å henge den bak
> en Agria?:rotfl:
>
Takker Jæger.
Det er jo klart at eg som leder av svartkruttgruppen må ha rullestoooo  øøøh GUNCART;-)
Bygde den for og bruke når vi skyter Westeren, men er jo ingenting iveien for og ha den med på svartkruttskyting også:-P Monter STORE hjul, eg har brukt 14" hjul fra en crossykkel.Eg ruller Guncarten opp på traktoooo, nei stasjonsvogna det er vel berre bøndene på sørrlanne så brukar det(Traktor tohjuling)
Mvh Runar

jæger justnæs

Her kommer litt forsinkede bilder fra NM Felt som ble avholdt på Kongsvinger 13.-14 juni 2009.


Det kan til tider være vrient å finne skiva når det skytes med håndvåpen.


Der skydes...


Willy skyter oppover lia.


Nevs er også inne med god elevasjon.


Siste standplass.


Bakerste halve skive er for å skille ved poenglikhet.


Oddvar, qualibra, Sondre og undertegnede.


qualibra kjører kammerlader.


Rune ser skikkelig tent ut! Sondre ser litt oppgitt ut, Oddvar har kontroll mens qualibra synes dette ble vel spennende og vender tankene mot skogen.


Etter premieutdelingen på lørdag ettermiddag. Kameraet gikk tomt for strøm så jeg har ikke noe samlet bilde fra søndagen.

Tusen takk til KBT for et flott NM Felt!
Best når det smeller!

nevS

Har noen photographier fra NM Felt "eller skogs skydningen som det kaltes tidligere"

Blid Hr Jæger.J "MED DALJE" husker ikke klasse og plassering.


Smaabrugeren "Terje" og Den siviliserte hurdølingen "Willy"


Qalibra med en Dragon. om det er dagen eller at det er en diger revolver om gjør at han gliser så bredt vet jeg ikke noe om.


Jeg med min første medalje i svartkruttskydning "bakladet perk 3 plass".


Smaabrugeren og Oddvar på standplass 3.


Alle var enige om at det var en fin dag og at dette var innmari morro.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

jæger justnæs

Takk for fine bilder, nevS.
Du var der på søndagen så daljen er nok gull i muskettklassen. Så omtrent ut som et gullglis på undertegnede der...
Synd det ikke kom flere på dette flotte stevnet, håper det blir større til neste år.
Best når det smeller!

jæger justnæs

Da var Holmetreffet 2009 i boks. De siste årene har det vært litt kleint med oppmøteprosenten men i år var det fem glade skyttere som la ut på seilas til høstens dyst.
Det blir som alltid mye kjas og moro, skytinga er bare en liten detalj i det store bildet.

Moro på vei ut fjorden:


Mange remedier skal befordres over holmen.


Oppmannen finner nødvendig materiell i skytterhuset. Legg merke til oppslag med sikkerhetsreglement og stanplassleders instruks


Greit med klar nummerering av skivene med så mange standplasser. På grunn av tett sidevegetasjon må skytter 1 skyte på skive 2 og motsatt :-D


Oppmann Endre gir jernet:


Helge fyrer opp:


krutnarr lar lynet gå...


Det dømmes og telles:


Fornøyde deltakere mottar purre fra oppmannens grønnsakshage:


Takk for en hyggelig tur!
Best når det smeller!

kruttmester

Nei søren klype jeg glemte jo heile holmetreffen:-(

jæger justnæs

Her er litt bilder fra Haglestevnet i Froland 1. mai og 25m i Fjæreheia 2. mai 2010.

Mye fint i stativet:


Kos med forberedelser:


Egil gjør det skarpt


Frode i farta


Min kjære nabo knuser duer (og meg) i Lorenzoni O


Jørn stilte med dagens lengste


To fornøyde kanaljer


Geir tester flint


Jan Olav tar godt for seg i patronklassen


Undertegnede lar suppa suse


Glimt fra standplass


Det skytes med Dragoon


Dagens vinner i Mariette, Frode med Walker og 87p


krutnarr i Colt-klassen


Monitor, en blid debutant


Enda en i Colt


krutnarr+Kuchenreuter O=sant:-)


Deltakere og arrangører er fornøyde
Best når det smeller!

jæger justnæs

Var for en liten stund siden på besøk hos Lindesnes Pistolklubb som avholdt et lite stevne på kort varsel.
Det var hele fire starter og desto mer kjas og kaffi :-D
Legger ut et par bilder jeg fikk knipset der borte. Takk for meg, kommer gjerne igjen!


Greit anlegg med plass til flere


God kaffi og godt humør


Det skytes...


...og telles med godt humør :-)


Dagens vinner -som vurderer Dragoon -fikk prøve min etter konkurransen


Fornøyd gjeng
Best når det smeller!

jæger justnæs

Blåser liv i denne tråden igjen etter helgas åpne 25m-stevne hos oss i KGPs svartkruttgruppe.
Det var ikke mange sjelene som kom men veldig hyggelig å få besøk fra øst og vest.
Det viktigste er samvær og kaffikjasen, en del brukbar skyting var det også. Hyggelig at det var en overvekt av originalvåpen under stevnet :-)
Resultatene ligger : https://forum/svartkrutt.net/index.php?topic=18878]her


Startlister settes opp


Alt klart for ei runde med Nagantrevolver. Kulene er dyppet i flytende blått kulefett fra butikken til Ø, fungerte aldeles utmerket.









Best når det smeller!

runastav

HPK sin svartkruttgruppe hadde stevne idag på Blikshavn. resultatmessig bob bob, mennn vi hadde det knallskøy som vanlig. Høgdeponkte var når de fekk prøveskyta Hagen 1879 Kal 10,2x57R boltrifla mi:-D Så her er nokre bilder av seannsen.
Mvh Runar
Runar lader og fyrer av Hagen børsa på 400 Alen(JON) øhhh 50m hehe!



Alf Jostein

Tore

Bjørn

Bjørn fyrer av sin Colt 1878 DA Kal 44-40

Johannes kom for og bivåne, kanskje han fikk smaken på ekte kruttlukt?

Snider Kal 577

Alf Jostein og Walkeren



jæger justnæs

Legger inn noen bilder fra høstens åpne 25 metersstevne på Kjevik lørdag 19. september 2015.
: https://forum/svartkrutt.net/index.php?topic=18878]Resultater finnes her











Best når det smeller!