Tyveri av kopibeskyttet materiale

Started by Rotta, 01. February 2014 kl. 23:44:23

Previous topic - Next topic

Rotta

Det har i kveld gått ut en epost fra Skogen Antikk der det annonseres et Husqvarnagevær til salgs.

I annonsen benyttes det kopibeskyttet billedmateriale som er hentet fra nettstedet www.skydevaaben.com uten at Skogen har hatt folkeskikk nok til å innhente tillatelse til dette.

Skogen er konfrontert med dette og benekter at så har funnet sted, til tross for at både børse og kildekode til nettstedet er trygt i min forvaring. Han har heller ikke vist noen interesse for å rette opp i forholdet.

Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at jeg tar sterkt avstand fra at mitt materiale benyttes på denne måten og beklage dersom mitt materiale gjennom dette simple tyveri kan forlede noen til å inngå handeler de ellers ikke ville gjort.
-Rotta

krutnarr

Dette er virkelig ikke bra Hr Rotta. Nettsidene dine (våre) er i all hovedsak i våre hender. Kondolerer med tyveriet, å jeg skal bidra sterkt med at påståtte selger (SkogenAntikk) ikke blir videreformiddlet fra min side som seriøs selger. Bilder og eierskap til sådan våpen er og blir personlig. Når det selges objekter er det KUN bildemateriell av objektet som er til salgs som skal formiddles. Det er KUN objektet som er interessangt. ALL annen informasjon er på skriftelig basis.

Rotta

Til tross for at han ikke har gjort noe galt og at mitt syn på saken "ikke har noe med virkeligheten å gjøre" og at jeg har kommet med "bekreftede trusler" mot ham, har nå Skogen fjernet materialett mitt fra mitt nettsted.
-Rotta

jæger justnæs

Jeg er ikke helt med; har SkogenAntikk fått fjernet bilder på din hjemmeside, Rotta?

Fant to mail om en Husqvarna Mod. 24
Den første uten bilde tilgjengelig og senere denne med bilde fra siden din:
Best når det smeller!

Rotta

#4
Skogen publiserte først annonsen med bildet fra min nettside. Dette tok jeg umiddelbart opp med ham og ba ham om å fjerne bildet og sende ut en beklagelse til dem han hadde sendt annonsen til. Jeg fikk noen relativt lite løsningsorienterte svar på dette, men han har fjernet bildet. Noen form for "dementi", innrømmelse eller unnskyldning fra Skogen foreligger ikke.

Edit: han har selvfølgelig fjernet bildet fra SITT nettsted. Beklager trykkleifen! Tidspunkt på døgnet og autokorrektur får ta skylda.
-Rotta

olav

Har selv dårlig erfaring med nevnte Skogen. Kjøpte en "strøken" S&W 1880 modell double action i slutten av 2012 eller begynnelsen av 13 da jeg ble rammet av alvorlig sykdom. Da jeg kom meg på bena i gjen nå sjekket jeg blant annet den revolveren . I den hadde noen vært og filt med grovfil og fjernet double action samt at det ble hanefall single action. Jeg skrev til Skogen med dårlig resultat og har nå klaget ham inn for Forbrukerombudsmannen .
Det er synd at vi skal ha slike som gjør penger på vår sport uansett væremåte, hensikter og tyveri av rettigheter .
Olav.

J10.15

Når en publiserer på nett må en regne med at det blir kopiert, hvis det er bra nok til at noen gidder. Dersom vedkommende fjerner bildet etter klage kan en være fornøyd. Irritasjon er frivillig, og lås inn bildene sammen med hagla om det er for vanskelig å styre unna.

Det juridiske er en ting, og vi er sikkert enige om at en bør oppføre seg fint. En bør også unngå at alle lovbrudd forfølges, og styre unna lovlig virksomhet som ikke er bra.

Rotta

> Når en publiserer på nett må en regne med at det blir kopiert.....

Og når man føler deg fri til å forsyne seg av andres materiale kan man regne med å få passet sitt påskrevet, særlig dersom man også skulle komme i skade for å publisere det som sitt eget eller forsøke å slå mynt på det. Gad forresten vite hva slags bilder og info man hadde fått tilsendt fra Skogen dersom jeg IKKE hadde protestert?
-Rotta

bosnes

1. Ein selgar skal selge ei Husqvarna 24, men har ikkje tilgjengeleg foto for øyeblikket. Vedkomande googlar og finn eit illustrasjonsfoto.
2. Selgaren brukar dette illustrasjonsfotoet (og gjer eventuelle kjøparar merksam på at det er eit illustrasjonsfoto). Legg dette ut på nettsida si og sender e-post til kontaktane sine.
3. Selgaren vert gjort oppmerksom på at fotografen ikkje likar dette, og fjernar fotoet frå heimesida si.
4. Fotografen legg ut saka på svartkrutt.net + kammeret.no til allmenn fordømmelse.


Selgaren har ikkje vore nok "aktpågivande", men:

Hallo! Dette er vel liten storm i vassglas?

Hiorthefot

Uansett - godt å sjå at det er liv i Rottefar!!!