Bud på markedet

Started by Øyvind F., 07. April 2019 kl. 16:29:24

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

I løpet av det siste året eller så har de blitt vanligere at folk legger ut annonser på markedet der det skal gis bud på det som selges. Dette synes jeg er en uting. Enten får du bestemme deg for en pris før du legger noe ut, eller så får du legge det ut på en auksjon. Jeg vurderer å forby hele uvesenet, det vil si at skal du selge noe, så får du sette en pris.

Hva synes dere?
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

aho


Mr. Pitt

Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Fagerstad

Nja, av og til veit ein ikkje kva som er rett pris og ein har lyst til at marknaden bestemmer. Det syns eg kanskje er greit at er muleg. Alternativet blir fort at mange legg seg høgt og det blir gradvis eit høgre nivå. Iallfall vil ein del tru det fordi dei trur at det er salsprisen. Eg er ikkje så glad i pruting...

proud.norwegian


Hiorthefot

Heilt einig med deg Øyvind. Har fleire gonger opplevd å vere fyrst ute for å kjøpe ein gjenstand, som deretter blir kjøpt av ein som kom etterpå har fått til eit litt høgare bud. Mitt motto er fyrste mann tilmølla--

jæger justnæs

Jepp, fast pris eller null annonse :-)
Ikke noen 'Høyere prisklasse, skambud besvares ikke'-aktige annonser som dukker opp av og til.
Best når det smeller!

laffa

Helt enig. Fast pris.

  laffa

North83

Jeg synes også det er en uting.

Hilsen,
North

Eyeflow

Skal det vare bud må budene eller siste bud vare synlig/e. Blir fordumt om jeg ska føle at jeg blir manipulert av selger for jeg ikke vet om han har et reelt bud eller bare prøver å presse meg opp i pris.
/
mats

munnlader


MagnarA


SB

Litt enig med Fagerstad. Kan bli mange verdivurderingspørsmål på forumet hvis man er usikker på rett pris. Ser det er flere som selger med budrunder på finn også nå.
Selv foretrekker jeg å kjøpe til fastpris.
"a rifle without hammers, is like a Spaniel without ears" Edward VII

Øyvind F.

Budrunder på finn.no og her begynte å dukke opp en stund etter at QXL sluttet å tillate salg av våpen. Før den tid var det ikke noe problem. Noe av problemet med slike budrunder er at du aldri kan vite om du byr mot deg selv, som Eyeflow er inne på.

Det virker uansett som at stemningen er for å bli kvitt budrundene. Jeg skal oppdatere reglementet når jeg får tid.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

krutnarr

Flott at du tar tak i dette Øyvind.
Det bør være «Fastpris» eller «Ønskes byttes».

«God pris», «høy prisklasse», «fornuftig bud» osv. blir bare feil.
Jeg har sikkert gått i budfella sjøl og lagt ut varer med bud ønskes, men forstår godt at det ønskes vekk.