Øyvinds bok

Started by marius, 14. November 2004 kl. 19:30:54

Previous topic - Next topic

marius

Noe nytt om boken, venter i spenning på at den skal komme.

Øyvind F.

Ja, nå er i hvertfall saken ute av mine hender. Det jobbes med layout og korrekturlesing fra forlagets side. Jeg fikk se forslag til det som sannsynligvis blir forside for noen dager siden, og det så lovende ut. Det er nok enda en stund til den blir klar. Planlagt utgivelse er rundt februar/mars 2005.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Nå er det ca. en måned igjen til boka kommer. Den er allerede listet opp i de største nettbokhandlene, blant annet Bokkilden. Den kommer også ut i Bokklubben Jakt og Fiske, og der blir den ca. 25 % billigere tenker jeg.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

marius

Det var gode nyheter, jeg skal bestille en så fort den kommer.

jæger justnæs

Fin annonse på startsiden nå! Jeg tror det er flere som er i full gang med nedtellingen...
Best når det smeller!

Øyvind F.

Du kan nå lese en liten sak om svartkruttboka på nettsidene til Bokklubben Jakt og Fiske. Boka er også omtalt over et par sider i medlemsbladet til boklubben, Vak og Vitring. (Dette bladet kommer opp som pdf-fil).

Så nå er det snart bare å løpe og kjøpe :-D

Forsiden ser slik ut:

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

runastav

Hei.
Gratulerer Øyvind med ei flott bok, har nettopp fått den i hende så alle svartkruttfolk løp og kjøp!
mvh.Runar.:-D

Pelsjeger

Ja det var en flott bok!! Ønsket meg den til bursdagen og fikk den av kona på fredag. Tok den med på hytta i helga og har fått lest en god del. Jeg har blant annet brukt helga til å lære meg korrekt metode å papirvikle kuler. Fant noe papir og brukte en rundstokk som "kule" og har eksperimentert gjennom helga. Alt av stoffet er enkelt og godt forklart og illustrasjonene er et flott supplement til forklaringene. Se bare på fremstillling av papirpatroner.

Boka har mange, mange flotte fargebilder og gode illustrasjoner og inneholder mye interessant og nyttig stoff både av våpenkunnskap, historie og skyting. Jeg kan ikke forstå annet enn at denne boka er et absolutt must for alle som leser dette forumet. Det er noe helt annet å kunne sitte i godstolen og lese enn å sitte på en skjerm. Synes jeg da....

Eneste ulempen er at jeg har nå har lyst på mange flere våpen! :-D

jæger justnæs

Å i hempen heller!
Dette var moro lesning- GRATULERER!
Skulle gjerne hatt ei sånn bok da jeg starta opp med svartkruttskytinga.(er utrolig glad for den nå også, altså)
Tror og håper at den vil spre mye glede og kruttrøyk rundtom i landet.

jægeren
Best når det smeller!

marius

Fikk boken i posten her om dagen:-D  en kjempe flott bok. Gratulerer

kruttmester

> Å i hempen heller!
> Dette var moro lesning- GRATULERER!
> Skulle gjerne hatt ei sånn bok da jeg starta opp med
> svartkruttskytinga.(er utrolig glad for den nå også, altså)
> Tror og håper at den vil spre mye glede og kruttrøyk rundtom i landet.
>
> jægeren

"Å i hempen heller" er et typisk sørlandsk utrykk,i nord vil vel dette bety noe sånt som " i svarte h....førr ei go bok!", gratulerer Øyvind med ei fantastisk bok!!!

Mvh Kruttmesteren

Øyvind F.

Takk, takk for gode tilbakemeldinger. Det er godt å vite at boka falt i smak og at det faktisk er noen som har fått bruk for det som står der.

Jeg har bare et spørsmål: Jeg fikk denne saken fra avisa Klassekampen av en kompis. Hvem av dere griser er det som sitter oppe om nettene og søker på nettet?

:-D

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Eeehh: avveksling må til for å holde seg våken så seint...
jj(anstendig antrukket)
Best når det smeller!

Kenny

Nå har jeg også endelig fått kjøpt boka. En virkelig flott og lærerik bok!! Den store forskjellen fra de Fadalas og Lymans svartkruttbøker er rett og slett innholdet og de flotte fargebildene. Jeg likte godt den fine blandingen av våpenhistorie, skytterinformasjon og alle de små anekdotene i boka.

Kjøpte den via bokkilden for 378 kr fritt tilsendt og det er jo ikke så gal pris heller. Sparer 54 fra vanlig pris. Mindre enn en boks med krutt, og det får vi ikke tak i likevel for tiden. Invester heller i denne boka, det er vel verdt det :-D
Kenny

Øyvind F.

Nå har jeg lagt ut to nye omtaler av boka. Det virker som at den har blitt tatt rimelig godt imot.

Jeg har noen få av mine private eksemplarer av boka igjen, og de fleste av disse vil jeg kvitte meg med. Send meg en e-post eller personlig beskjed dersom du vil ha et eksemplar. Prisen er 398,- pr. stk + porto. Signert dersom du ønsker det :-)
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Samler

Takk for en fin bok. Jeg er ikke skytter men samler en del våpen.  Det var en del lys som gikk opp for meg da jeg leste boken både når det gjelder bruken av gamle våpen i gamler dager og det tekniske. Moro å se hvordan patronene til f.eks. en kammerlader ble til og hvordan den ble ladet. Dette er grunnleggende kunnskaper enhver våpensamler burde ha kjennskap til! Jeg må innrømme at jeg har laget noen utstillingspatroner uten krutt av forskjellig slag som jeg tenker å stille ut sammen med noen av våpnene mine.

Sammenlignet med boken som kom ut på samme forlag noen måneder tidligere (Rasch-Engh: Våpen i Norge) så synes jeg det var en god og inspirerende bok som virker gjennomtenkt og gjennomarbeidet. Våpen i Norge kunne forlaget gjerne ha droppet å gi ut etter min mening.

Fotografiene i Vakre Våpen er flotte og gir en fin kryddereffekt. Menneskelige modeller, jeg tenker da på "statister" i gamle uniformer, var et artig innslag. Artig var også tekstboksene med anektdoter om forskjellige ting. Moro at det også kan gis litt sideblikk på forskjellige tema.

Boken anbefales, ikke bare for skyttere, men også for samlere og andre våpeninteresserte. Folk som er interessert i militær- og kulturhistorie kunne også hatt nytte av en del av kunnskapen som kommer til overflaten i boken.

Pelsjeger

Jeg har herved nominert "Vakre våpen - svart krutt" av Øyvind Flatnes til årets fagbok på dagbladet.no: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/05/451277.html

Etter min mening er det årets beste fagbok og det kunne også vært moro å fått litt publisitet om svartkrutt i media. :-D Hjelp meg å stemme den opp gutter og jenter!

Rotta

Supert tiltak Pelsjeger. Sender stafettpinnen videre - hvis alle som har kjøpt og liker boka til Øyvind stemmer kan det jo hende han når opp?
-Rotta