Retting av Trapdoor løp?

Started by 427cab, 11. February 2017 kl. 21:55:29

Previous topic - Next topic

427cab

Hei
Jeg fikk ei pakke fra USA før jul som hadde fått seg en liten smell...




Noe erstatning er ikke å få, Posten kan ikke, USPS vil ikke, ikke så ivrig selgeren heller.                                                                            

For å begrense tapet så må jeg prøve få rifla i skytbar stand.
Vil tru det går greit å kappe løpet og flytte siktet, men hva med å rette det opp?                                    Er den noen som har erfaring med det, eller veit om noen som har?

Kjetil.

reldor

Det løpet er nok kjørt.....
Hør med Al Frasca , http://www.trapdoorcollector.com/classified.html
Jeg har kjøpt piper fra han. Rimelige og som nye.

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

KIRA

Siden (løpet er kjørt) ville eg prøvt å rette det, i ein rørbøyer (biltema) Har prøvt dette sjølv med 100% vellykket.Cal.22 løp.

jæger justnæs

Sånt gjør vondt å se. Er det en original?
Det finnes en tråd på et annet forum om en 12mm Remington på vestlandet som fikk seg en kraftig bøy etter et ublidt møte med en løftebukk og ble rettet ut igjen.

Edit: Har allerede lagt lnke i teksten, her kommer et bilde fra tråden det er lenket til:
Best når det smeller!

jrr50

#4
Det var jo en annen kar her inne på forumet ,for noen år tilbake som fikk bøyd løpet på en RB (12,17*44  -som blir jo samme løs diameter og omtrent ) synes huske det hadde falt ut av en bil eller noe ?
hvis jeg ikke husker helt feil nå, eller kansje det er den samme du mener her rett over ,Jæger. Justnes , at jeg husker helt feil om hendelse  forløpet ,  ,
?  
Med forbehold her nå,
men det var iallefall ganske så mye bøyd . ,han fikk det rettet  ut ,husker ikke om det ble gjort selv eller hva ,
og det ble hvist suksess og den skjøt hvist like bra etter jobben var gjort med og rette det løpet . Det var ennå mer bøyd enn dette , kansje ikke så skarp ,vinkel men det var bøyd i hele sin lengde ,mye også ,utfra bilder jeg så ,

Så det kan jo vere en mulighet du er like heldig ,og det blir like bra iigjen , det bør iallefall forsøkes , før en kasserer det ,
(Kansje vedkommende som opplevde dette leser her og kan gi deg et tips? )
Ja og glemte det,et trist syn , men du vet USPS sine pakker er forsikret, gejennom , verdi av pakke set er noe Dixie altid gjør når jeg handler derfra ,med alt over 100$ , rekner med det er det samme med de som har postet til deg ,
det er måte samme systemet som med Norges pakke innenlands her hjemme ,de er forsikret for opptil 10.000 MmenMen må dokumentere verdi og slikt , nå mener jeg det er avsender som må ,så gjerne en god ide og snakke pent med ham for det er jo ikke hans skyld ,så kan han levere et krav på vegne av deg
Men  ,slikt tar nok lang tid men så store selskap som USPS er nok nødt og gjøre opp for seg ellers mister de fort ennå mer av sitt heller frynsete rykte ,
Men det er jo greit og da gjerne bare kreve for reprasjon ,og forklare at det er ordnet på billigste ,måte
, lage et forlik før du gjør utbedringen ,for da er de gjerne letter og få dekket det iallefall , siden det blir en god del rimeligere for dem, ,og posten i Norge og USPS ,er samkjørt kommer opp på norske sporingsappen så snart de har postet pakken der borte .
Alt forhåndsmeldingen om pakke kommer til og bli levert , på posten i union city , kommer til og med
 ,så det er uvesentlig om skaden har skjedd i USA eller her , når de har så samkjørt ammarbeid som det er de felles forsikret og felles ansvarlig .
til og med sporingsdata er samkjørt der nå ,ble det i fjor , så det skal la seg gjøre og får erstattet iallefall helt konkret omkostninger med utbedring , men ville tatt masse bilder og dokumentert med og kontaktet dem på forhånd og fått t forlik før du gjør noe .
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Bjarte E.

#5
Stemmer det Jeger Justnes. Det var en venn av meg som var uheldig.
Løpet ble rettet hos G sport
Han har børsen enda og mener den er bedre en da han fikk den.
Eneste Rolling Block med original laminert stokk :lol:
Gøy med det som smeller
Bjarte E.

427cab

> Sånt gjør vondt å se. Er det en original?

Ja den er original, takk for linken.

Dæven, den remingtonen hadde fått juling ja, hvis den ble som ny så er det kansje håp for løpet mitt også...

Når det gjelder erstatning så sier Posten at det er selger som må kreve erstatning for meg, han sier han har krevd erstatning fra USPS og fått til svar at de ikke forsikrer sendinger til Europa lenger. Kansje han bløffer, hva veit jeg?

Kjetil

50-110EX

Jag har med framgång riktat en del gaffelben till motorcykel framgafflar som hade blivit böjda.
Jag svarvade ringar av något nylon/teflon material som passade på röret och klöv det.
Med en hydraulikpress och ett par indikatorklockor och lite tålamod gick det bra- bara det var mjuka böjar på rören.
Det är då värt ett försök med bössan.

TMB

Synes det er rart at ikke posten dekker slik fraktskade.
Esken er jo merket rimelig godt.
Har sender ett bilde av forsendelen uten synlig skade, hadde jeg ikke gitt meg på den saken der.