Hettestørrelse til Uberti 1858 New Improved Army

Started by jopesj, 30. September 2019 kl. 6:12:27

Previous topic - Next topic

jopesj

Hei godtfolk!
Hvilken hettestørrelse bruker dere til en Uberti 1858 New Improved Army?  :klohode:
Hilsen Jopesj
Jopesj


MagnarA

Rws har fungert ehh knall på min. 2015 modell.

The Dane

> Rws har fungert ehh knall på min. 2015 modell.

Er det med #55 eller 1075 hætter da???

Øyvind F.

Jeg bruker den størrelsen som a) ikke faller av laddde kamre under skuddløsningen og b) går av ved første forsøk. Om det er #11 eller #10 eller RWS eller CCI kan variere fra revolver til revolver, eller fra pistongsett til pistongsett.

Det viktigste er altså at tennhettene passer til pistongene, og pistonger varierer som kjent fra merke til merke. Du kan også risikere å måtte skifte tennhettestørrelse etter hvert som pistongene blir slitt.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jopesj

Ok og takk for svar! :-)
Så det er så uforutsigbart altså.
Med min gamle 1860 fungerte CCI strl. 10 nesten alltid. Med min nye 1885 fungerer de samme hettene nå og da. Da skjønner jeg at løsningen er å teste ut det meste.
Jopesj

Cap'n Redneck

Det kan være lengden på pistongene dine som varierer med noen hundredeler el. lign.?
At revolveren er ny trenger dessverre ikke bety at alt er ferdigtilpasset & fungerer perfekt rett fra fabrikken...
Det kan være at shimsing under pistongene er løsningen for å få lik lengde og pålitelig avfyring.

Personlig har jeg hatt gode erfaringer med å bytte fra fabrikkens stålpistonger (som ofte har for stort fenghull, og varierer både i lengde og omkrets) til berylliumbronse-pistonger kombinert med Remington-hetter # 11.   Jeg har brukt mine to 2. gen. Colt Army'er til westernskyting i en årrekke uten klikk med dette oppsettet.
Ulempen er at både pistongene og Remington-hettene koster det dobbelte av de vanlige...
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

MagnarA

> > Rws har fungert ehh knall på min. 2015 modell.
>
> Er det med #55 eller 1075 hætter da???

1075 er det eg brukar.