Adaptere (Ikke spesifisert)

av olav, onsdag 27. mai 2015, kl. 21:20 (1550 dager siden) @ olav

SER AT MITT INNLEGG OM 22 LR ADAPTERE ER BLITT SLETTET.MÅ JEG MINNE HERR FLATNES OM AT OPPRINNELIG VAR 22RF EN SVARTKRUTTPATRON OPPRINNELIG UTVIKLET AV SMITH O WESSON FR DERES NYE REVOLVER .I MIN UNGDOM ELLER BARNDOM HADDE JEG EN KONGSBERG ROLLING BLOCK HVOR JEG FIKK KJØPT 22 LR OG 22 EXTRA LANG LADD I KOBBRHYLSER MED SVARTKRUTT SOM JEG BIDRO TIL FAMILIENS MATBORD MED HARE OG FUGL SAMT AT JEG SKØT ALKER I HAUGER SOOM JEG SOLGTE FOR 5 KR STK PÅ SLAKTERIET I HAUGESUND. STEVENS UTVIKLET 22 LR I 1880 ÅRENE FOR DDINE RIFLER LADDE MED SVART . JEG SYNES NÅ AT DU HAR LITE SLINGRINGSMON NÅR EN BARE KAN DISSKUTERERE SVARTKRUTT . REMINGTON FIKK LAGET KAMMERLANGE ADAPTERE TIL 12 MM FRA BEGYNNNELSEN AV, BAKDELEN MED DISSE VAR AT DE MÅTTE TAES UT FOR HVERT SKUDD FOR Å FÅ UT TOMHYLSA OG DE VAR ETTE OG MISTE I FELTEN OG SOLDATEN MÅTTE UANSETT OUSSSE LIKE MYE PGA AAV SVARTKRUTTET . JEG TRÅKKER KKANSKJE FLATNES OG CO MED DETTE SP DERE FÅR HA EN VETERAN I FAGET UNNNSKYLD OG JEG ER JO OG MEGET AALVORLIG SYK MED FLERE OPERASJONER FORAN MEG OG ØYNENE SVIKTER.
VENNØIG HILSEN FRA EN SOMHAR HOLDT PÅ FOR SVARTKRUTTSKYTTERNE SIDEN 1969 .
OLAV

Hele tråden:

RSS på tråd