Min første RB, i Lunds Hylse. (Patronvåpen)

av olav, tirsdag 9. juni 2015, kl. 14:01 (1626 dager siden) @ Salpeter-Krudt

OK. HER KOOMMER DEN BLINDE HØNA OG BLANDER SEG . FFØRSTE GANG JEG STIFTET BEKJENTSKAP MED LUNDS PATRON VAR PÅ EN LÅVE HOS NABOEN SOM SA AT DET LÅ KRUTT OG KUULER DER SOM KJERINGA VAR REDD FOR OG OM JJEG KKUNNE FJERNE DET . JEG FAN FØRST EI SVÆR ESKE MED HYLSE SOM DET STO OOLSEN -MASENG BAAK 50/70 MED HAALS I 12 MM SAMT EN HAUG MED KORRODERTE BLYKULER OG 5 ESKER NITEDAL SPORT SVARTKRUTT FFFG SOM VAR LIKE FIT . AV ALLE TING FANT JEG EN KAMMERLADER VIKLET INN I EN STRIESEKK SOOM ANTAGELIG HADDE OVERLEVD DEN KRIGEN FULL AV FETT SOM JEG LA I BADEKARET I HETT VANN . FIKK VEKK ALT SAMT NOE DRRIT I LØPET . FORTREEST VAR KAPPET OG SIKTENE MODIFISRT ETTER DET JEG KKJENNER TIL .FIKK TAK I DIESETT DA EETTER Å HA SENDT INN OLSEN MASENG HYLSERT TIL NSFDS SAMT KULET ANG . BRUKTE 59 KAL BASESHYLSE SOM JEG KAPPET PG FORMET I DIESETTET OG LADDE MED STANDARD 63 GRS FG BAAK 360 GRS PRESSET BLYKULE 503DIA MED HULBASE 6MM DYP .

SKJØT MED DETTE PÅ ELGPRØVA . FØRST PÅ 50 METER PÅ PISTOLBLINK PÅ EI TYNN BJØRK DER JEG SSKJØT AV STAMMEN MED TO SAMMENSATTE KULER . PUSSET SÅ OG SKJØT FØRST PÅ VANLIGE SKIVER MED BRA RESULTAT , PUSSET MELLOM HHVT SKUDD OG DEETTER TOK JEG ELGPRØVEN MED SAKEN . SKYTTERNE KIKET PÅ GALNINGEN I RØYKFØYKA OG SA SIN MENING OM GAALSKAPEN MEN SA INGENTING NÅR DE SÅ SAMLINGENNE . LUNDS PATRON I RETTE VÅPEN OG LADNING ER ETT TREFFSIKKERT PROSJEKT DET VET JEG . IKKE SPØR OM KAMMERLADEREN DEN EER HISTORIE HOS EN GAMMMEL KREMMER MEN JEG VET HVA DET ER OG HAR LADDIER TIL DET OG DERE KAN BRRUKE 50/70 HYLSER SELV OM DE BLIR LITT GRAVIDE VED RIMMEN .

SNART BEGYNNER JEG NÅR JEG BLIR FRISK Å KALDPRESSE KULER IGJEN TIL 12 MM WEBLYEN I 455 ,38 OG 32 MEN DET SER DERE ETTERSOM JEG JO HAR ETT TOMM BLYTRÅD I KJELLEREN. HAR BESTIL ALT HOS RICHAR CORBIN SIDEN VI ER GAMLE KOMPISER FRA EN SVUNNEN TIDSALDLDER.
OLAV

Hele tråden:

RSS på tråd