Kruttkrise II et faktum (Utstyr og tilbehør)

av Rotta, Tjukkeste bondeøstland, lørdag 9. desember 2006, kl. 14:33 (4582 dager siden) @ Glen Gun

Jeg tror det partiet Winge hadde var på 350 kg, korriger meg hvis jeg tar feil.

Dette kruttet har vært høyt priset, men har til tross for ekstremt dårlige distribusjonsmuligheter og en mengde kjepper i hjulene for kundene fra de lokale brannmestres side blitt solgt i løpet av et års tid. (I hvert fall de kurante granuleringene).

Folk begynner etter hvert å få papirer i orden, og de som ikke har det har funnet ut hvordan de likevel kan ordne seg ved lagring hos venner&kjente eller i skytterhus rundt omkring.

Gitt lagerplass, distribusjonsordning, lavere pris og ikke minst sikkerhet for at man kan få kjøpt mere krutt senere, tror jeg man lett kan selge mellom 2 og 3 ganger dette volum pr. år. Får vi krutt til svenske priser så er jo handelslekkasjen også en saga blott og kan legges til det volum man kan omsette for i Norge.

Basert på disse spekulasjonene gjetter jeg på at omsetningen vil være et sted mellom 500 og 1500 kg i året, gitt at prisen gjør det "monitært realistisk" å bruke ordentlig krutt i stedet for erstatninger og sammenlignbar med svenske priser.

--
-Rotta

Hele tråden:

RSS på tråd