Personlig bilde

Kruttkrise II et faktum (Utstyr og tilbehør)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 12. januar 2007, kl. 21:44 (4515 dager siden) @ Tomo

Fortvil ikke folkens, vi har fremdeles mulighet til å kjøpe svartkrutt fra
Magne Lanrø AS.

Dette var merkelig. Jeg sitter da vitterlig i NSU-styret, men har ikke hørt noe om dette før jeg leser innlegget til visepresident Låwer. Kanskje det hadde vært en idé å lufte dette innad i styret før det går ut til offentligheten?

Her er min mening: Landrø bør ikke blandes inn i svartkruttimporten igjen. Inntrykket jeg fikk av dem i 2005 var svært useriøst, og de var på grensen til frekke jeg kontaktet dem med spørsmål om import av svartkrutt.

Dyno har både forhandlernett og logistikk som går over hele Norge. Det er sikkert beleilig for folk rundt Lillestrøm at de kan kjøre innom Landrø og hente et par bokser krutt etter jobb, men slik er det ikke for medlemmene våre på Sørlandet, Vestlandet, Midt-Norge og Nord-Norge.

Ellers kan jeg meddele at utprøvingen av en oppbevaringsboks for
svartkrutt er godt i gang. Vi regner med å kunne sende en prototype til
DSB for godkjenning i løpet av de siste vintermånedene.

Hvem er det som tester denne svartkruttboksen? Jeg håper du er klar over at det er som å sette bukken til havresekken å la NSU utføre disse testene. Testene må utføres av et uavhengig organ for at resultatene skal ha noe som helst gyldighet og troverdighet.

Jeg ser også at det er på tide å takke for meg i NSU-styret.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Hele tråden:

RSS på tråd