Personlig bilde

Kruttkrise II et faktum (Utstyr og tilbehør)

av nevS, Minnesund, torsdag 1. februar 2007, kl. 19:55 (4671 dager siden) @ Rotta

Hallo i luken!
I fare for å kuppe tråden til Rotta og få den til å ende på en annen måte enn hva det var tiltenkt, så håper jeg at han tilgir meg for dette,

Har sitti og tenkt meg om når det gjelder krutt diskusjonen her om dagen
og finlest noe av de innleggene på forumet.

Sånn jeg leser ut av innleggene på forumet er det helt klart en stor splid blant innleggene
hvor noen går på tvers av uttalelser gjort tidligere i et snev av sinne og harme ang hva noen andre har ytret.

Som dere sikkert kan lese av det som står ovenfor er det mange som har prøvd å bli medlem i NSU men har ikke klart å bli medlem, og det sier kanskje noe om NSU`s måte å jobbe på og ikke minst ta til seg nye medlemmer som ønsker å være en del av det til tider så flotte miljøet som er rundt vår felles hobby og for noen en livsstil.

Jeg syntes at NSU gjør en god jobb med kassen så flere kan få oppbevaring av kruttet i egne hjem eller uthus på en enklere måte enn hva det er i dag, Det som er saken er at mange svartkruttskyttere rundt om kring i Norges land sitter med minimale mengder med tryllepulver og må dessverre som undertegnede bruke andre drivmidler i sine våpen.

At noen her på svartkrutt.net har tatt noen telefoner til ORICA for å få svar på om det er mulig å få WANO inn i Norge ser jeg på som positivt.
I og med at de er imøtekommende med det frem til at NSU får på plass sine importkanaler til sine medlemmer og andre som ikke er medlemmer enda.
Men på en annen side er det vel fritt for et hvert firma som driver med denne formen for import å ta den jobben uavhengig av om unionen er involvert.

Hvis jeg skulle anbefale noe til NSU ”selv om jeg ikke er medlem enda” så måtte det være at de satte ned et par arbeidsutvalg som jobbet med kruttsaken og med oppbevaring ingen taper på dette, men siden det er begynt en prosess med dette er det vel en enkel sak å la noen av styret jobbe videre med kruttmangelen sammen med veltalende utvalgte medlemmer av medlemsmassen.

I tillegg bør det jobbes med å få våpenbutikkene til å få på plass en oppbevaring av krutt,
det er jo der vi henter de andre tingene vi har behov for.
det skal da nevnes at de fleste våpenforretninger har en midlertidig omsetning og oppbevaringstillatelse på fyrverkeri som er gitt av brannsjefen i den kommunen de har forretningen i, denne kan utvides til å gjelde svartkrutt på permanent basis men da i mindre kvanta enn hva fyrverkeri tillatelsen gjelder for.

Så kanskje at NSU tar kontakt med meg og andre som har gått veien via egne skytterklubber
som får beskjed at dette må du ta med NSU selv, da biter det seg selv i halen at når ingen vil melde oss inn i denne unionen så må vi stå utenfor å slenge med beina og leppa,

Jeg håper at Chatten og svartkrutt.net blir et hyggelig treffsted i fremtiden som det har vert tidligere uten at vi skal ta det til nye høyder som på andre nettsteder som holder vår kjære interesse varmt ved hjertet.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Hele tråden:

RSS på tråd