Personlig bilde

Funn av sabel, hvordan bevare det? (Litt på siden)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, torsdag 21. juli 2016, kl. 13:17 (880 dager siden) @ Sørlandet
redigert av jrr50, torsdag 21. juli 2016, kl. 13:22

Gratulerer med rå tøft funn, skjeldent og finne slikt.
håper det er en skikkelig spennende historie bak ,at den ble funnet nettopp der.:clap:

Men bare funnet i seg selv er jo helt enestående, slikt er morro,jeg kan forsvinnende lite om akkurat denne typen ting så jeg legger meg ikke opp i ,det kan gjøre vondt verre,men er sikker på at dette vet nok endel andre her inne på forumet bedre,og sikkert det meste om,
så jeg spiller den ballen ballen videre dit med tro på det helt sikkert er noen som kan mye og har gode råd,av de som er her inne på forumet -)

da mener jeg selvfølgelighet det er nok endel av dem her som er samlere som kan litt om slikt ,med behandling for og ivareta,den på ønsket måte ,:confused:
men det er nok luften og oksydering er vel hovedfienden i dette tilfellet,håper dette ordner seg snarest ,for det vet jeg :at de må ikke ligge lenge etter de er tatt opp før det gjøres slike tiltak,:hammer:
Men uansett lykke til videre med den,håper det blir overkommelig både med konservering av sabelen,og med og finne historien bak sted/funn. Dette var et spennende funn:-) :ikkeverdig:

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd