Personlig bilde

Norsk fallblokk H.Larsen og H. Torgersen patent (Patronvåpen)

av Trond ⌂ @, Oslo (nov-mars) Brekkestø resten av året, lørdag 21. juli 2018, kl. 23:27 (503 dager siden) @ FrankWS

Her burde du virkelig ha slått til. Jeg er antagelig landets største privatsamler av Larsen (det er mulig at Drammen museum har flere modeller enn meg), men dette er uansett ingen sentral modell, det er jo ikke engang en Larsen konstruksjon.

Larsens eldste sønn - August - konstruerte en temmelig lignende, men forbedret, fallblokk i 1883-1886 for produksjon hos Larsen, Liege, dog i form av en vesentlig mer avansert utgave. Jeg fant dessverre ikke noe bilde i farten og er på det våpenløse sommerlandstedet vårt.

Riflen din har klart en viss verdi, men med kappet forskjefte ligger denne, etter min mening, på en meget snau tredjepart av det du ble tilbudt. Som tidligere nevnt, det er ikke en Larsenkontruksjon, det er muligens bare et Larsen pipebytte og det spørs om dette er en rifle som egentlig i det hele tatt hører hjemme i en Larsensamling.

Long story short - du burde virkelig ha solgt den for 25 lapper. Jeg er interessert, men er ikke noe i nærheten av det du forlanger.

--
Norwegian Military Small-arms 1604-WW2

Trond

Hele tråden:

RSS på tråd