Personlig bilde

Danske rulleblokkeksperimenter. (Patronvåpen)

av The Dane @, Danmark, tirsdag 12. november 2019, kl. 16:49 (70 dager siden) @ Torgeir

OK! Dette er for gøy til ikke å prøves! Send veldig gjerne lange hylser til meg, så skal jeg sette kulene så langt ut at de kanskje får kontakt med bommene. Du får en mail med adressen.
Jeg antar at jeg vel neppe kan bruke 45/70 seating dien til dette, og at jeg bare må «håndsette» kulene. Til 405-grainerne har jeg brukt en lett krymp, men jeg har ikke sizet hylsene. Jeg fant at krympen ikke påvirket presisjonen negativt. Heller kanskje tvert imot.

De første par gange vil det nok gå fint. Men som hylstrene former sig efter kammeret vil de blive for store foran randen. Den Danske patron er mere "pyramide" formet end 45-70.
De 10stk. jeg sender er 45-70 som er trukket længere og måler ca. 58,8mm. Der skulle være nok til at du kan trimme dem ned til de passer i dit kammer 100%. Der er 35stk. mere hvis du finder eksperimentet i orden. Jeg fik dem med en Winchester 45-90 jeg købte men de er for korte til den så 100stk. af korrekt længde er anskaffet.

Hele tråden:

RSS på tråd