Personlig bilde

The Triple Crown (Stevner)

av MrOneTwo @, onsdag 4. mars 2020, kl. 04:10 (28 dager siden) @ MrOneTwo

Jeg var ikke ved Ben Avery før kl 2030 i går kveld, og da var det rett i middag med Ray og kona. Og en aldri så liten toddy.

I dag har det blitt litt nødvendig handling. Mat og sånn. Gullo kom innom med krutt, hetter og SPG.. Så nå har kvelden gått med til å fette kuler og fylle alle rør med krutt. Akkurat det med krutt går fort. Bruker bare et vanlig rcbs kruttmål og fyller røra. Veier første rør for å få riktig mengde. Deretter null kontrolleres det ikke. Volumet er likt. For første gang skal jeg prøve Sveitser med korningen 2FG i Gibbs, det er vel det vi kaller Sveitser 3.... 91 grs. Kunne like gjerne vært 90 eller 92.

I morgen starter første dag med 800, 900 og 1000 yards. Oppmøte på bana kl 0700. Været har vært fint. Kaldt morgen og kveld. Max i dag var 22 grader. Mot helgen skal det stige jevnt opp til ca 30 grader. Om natta er det nok nede i 10 grader. Vind er det nok av. Men ikke helgalt heller. Det er dager her da man kan oppleve 60 mph og verre. Det får jeg tro vi slipper denne gangen. Men 30 mph må man nok regne med en dag eller to. Vinden er veldig skiftende i retning her. Det er ingen juksevind, og det er bra. Blåser det så blåser det her.

Ray og jeg møtte et par kjente fjes på banen. John og Lorri fra New Zealand. Det er gutter som skyter 40 kaliber på 1000 yards. Kulene deres er lange som piler og harde som flint. PaperPatch.... De fleste skyter forresten paper patch. Mens jeg kan skryte på meg å skyte med de tyngste... 580 grs. Noe som kjennes og bør rettes opp i. Det blir nok 530 grs paper patch heretter.

[image][image][image]

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Hele tråden:

RSS på tråd