Personlig bilde

The Triple Crown (Stevner)

av MrOneTwo @, tirsdag 10. mars 2020, kl. 03:46 (79 dager siden) @ MrOneTwo

[image]
[image]
[image][image]

Første dag i 1000 yds matchen gikk av stabelen i dag. For min del ikke så veldig bra, men jeg lærer. Det første jeg fikk høre da jeg kom hit var å ikke se på vind-flaggene. De lyver. Mirage er det du må se på. Skikkelig lettvint da man ikke er så veldig flink til å lese mirage. Men jeg lærer sakte men sikkert ett og annet. Sidevinden endrer seg nesten skummelt raskt her, men enda verre er det med mot og medvind. Så og si alle bom jeg har hatt kommer fra feil elevasjon på siktet. Til og med hardingene Dave Gullo og Raymond Hanson sliter med det. Tar med meg en bitteliten seier ettersom jeg klarte å slå Raymond på en av tre 1000 yds skytinger i dag. Jeg har i tillegg hatt noen ekstreme variasjoner i høyde fra tid til annen. Det fant vi ut av i dag da jeg plutselig hadde to hull å se gjennom i baksiktet. Den "flippern" man velger størrelse på hullet i baksiktet med hadde løsnet. Så den fløy opp og ned i rekylen. Det har foregått i dagesvis. Steve Baldwin byttet den ut ettersom det er hans sikte. Veldig gode sikter, og med "korrekt" skruing. Ikke links gjenger. Skrur du skruen ut går det til høyre, eller opp. Si fra den som vil ha.

Vi har egentlig igjen å skyte 6x1000 yds. Men det er spådd regn, så det er fare for avlysning av en eller to dager. Det ville være synd da man først har dratt så langt for dette her.

Akkurat nå må jeg si at jeg savner resten av det norske long range laget. Disse Amerikanerne er ikke de sprekeste om kvelden. De legger seg klokka 20:00 og deromkring.

Om morran har jeg begynt å ta et langt hopp vekk fra bobilen da jeg går ut. En forbannet klapperslange skremte livshiten ut av meg i går. Mulig jeg nevnte det tidligere. Veldig dårlig stelt med toleranse ovenfor slanger her i gården. Like dårlig med de som jeg er med hagle...og forsåvidt rifle også føles det ut som akkurat nå.

Nederlenderen har ytret ønske om å gå sammen med det norske laget neste år. Håper vi stiller flere da sånn at vi kan holde sporten i hevd.

Hei og hå...

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Hele tråden:

RSS på tråd