Winchester 73 relina (Patronvåpen)

av Torgeir, søndag 26. april 2020, kl. 17:39 (36 dager siden) @ runastav

Jau. Altså. Det var en bekjent med tilgang på dreiebenk som gjorde jobben for meg, etter at jeg hadde kjøpt lineren fra Brownell. Dette med å få tak i brotsj var det som bremset prosjektet mest, men etter noen måneder fikk vi tak i en relativt rimelig en fra Tyskland som han nå har liggende til eventuelle videre 32-20-prosjekter.
Et passende bor måtte også skaffes, og det gikk til sammen sju timer med møysommelig boring før han var gjennom pipa. Lineren var just akkurat lang nok, og ble festet forskriftsmessig med acraglas. Den er av nerket Redman, og er laget av krom-molybden-stål. Den er naturligvis helt enormt lett å få ren sammenlignet med alt annet jeg har av svartkruttvåpen.
Det ser også ut til at børsa skyter like bra enten man pusser mellom seriene eller ikke. Jeg tror kanskje ikke dette vil være tilfelle uten bivoks-skive bak melkekartongen, men dette må prøves ut.
Jeg har ikke slugga løpet ennå, men det skal ha .311 i riflingsdiameter. Riflestigninga er en snurr på 18 tommer.
Kulene jeg skyter gjennom den er støpt i ei dobbel Lyman-tang som lager kuler som enten er 119 eller 122 grains. De førstnevnte er rundt .314-315 i diameter, mens de sistnevnte er et par tusendeler mer. De sistnevnte sprer vertikalt og treffer ti cm lavere. Jeg tror jeg må få tak i en sizer.

Hele tråden:

RSS på tråd