Deler til Allen & Thurber Worchester pepperbox (Håndvåpen)

av Tor-Arne Høy, mandag 18. mai 2020, kl. 07:41 (14 dager siden) @ runastav

velkommen til dette supre forumet! For meg så ser det ut som halve hode er knekt av, du kan for eksempel få sveist dette opp og dreid til rette dimensjoner igjen. Og ny skrue kan jo lages men gjengene er sikkert ukurante og må slåes i dreiebenk.Helsing Runar

Hei Runar.
Tusen takk, gleder meg til å fordype meg i all kunnskap som finnes om dette interessante temaet.
Jeg har et par perkusjons-revolvere som jeg ikke har fått prøvd ennå, så må sette meg inn i krutt-typer og hvilke størrelse ladning disse liker og misliker.
Er også en ivrig ¨saluttør¨ med et lite utvalg av hjemmelagede saluttkanoner i samlingen, skal bli moro å se hvilke andre gøye løsninger andre har innen dette temaet.

Ja, vet jeg kan både dreie og sveise på, men så lenge jeg ikke vet hvilke gjenger skruen har blir det litt vanskelig å slå nye gjenger i dreiebenk.
Har tilgang til både sveiseapparat, dreiebenk og fres, men kunne som sagt tenkt meg å prøve å holde den så original som mulig, ellers kan jeg like godt bore opp og slå nye gjenger i senterakslingen og sette inn en maskinskrue med Umbraco-hodeog det tror jeg ikke blir så pent å se på.
Så om noen vet om hvor man kan få tak i noe så hadde det vært knall.

Hele tråden:

RSS på tråd