Støpetang (Utstyr og tilbehør)

av Racing, fredag 22. mai 2020, kl. 01:49 (11 dager siden) @ Jonørsund86

Nu bor jag iofs i Sverige,men jag sysslar en del med volunteer bössorna och om du vill ha lite olika varianter att prova skickar jag dig gärna det.

Själv arbetar jag primärt för tiden med att prova ut ett helt gäng olika hexagonala kulor till ett original Whitworth ifrån "första serien". Dvs ett av de första 5500 tillverkade av Whitworth själva.

Nu skjuter jag en del andra volunteer gevär med varför det finns lite att ta av vid behov.

Isf skicka mig bara ett mail på jesper@by-racing.se och säg mig vad du vill ha.

En i sammanhanget berömd och populär kula är ju annars den sk Postell kulan om 535 grains. Även den då ifrån Lyman.

Men för tiden skjuter de flesta paper patch,och gärna med hålbas rent av. För PP hamnar de flesta på ca 444-448 beroende på papper osv,och hålbasen i kulan är då högst begränsad.

Märk med allt detta sagt att om det finns NÅNSTANS det råder "silly season" så är det vad avser Whitworth och volunteer. Mao,ta mina åsikter för vad det är värt..:-D

Lite olika kulor i 451 (eller 452 alt 454) skickar jag dig dock gärna.

Själv labbar jag primärt vidare med Whitworth bössan men juuuuust nu läggs en del arbete på ett gammalt Monkey Tail short rifle med ringa 25.5" pipa

Hele tråden:

RSS på tråd