Verktøy til kammerlader (Kammerlader)

av 35 VRM, søndag 9. november 2008, kl. 20:51 (3901 dager siden) @ 35 VRM

Da var ventetiden over.:-) En tung pakke kom min vei.

Emnene så riktig bra ut og hullene var ikke overdimensjonert. Fikk faktisk gleden av å kunne ta mål av et originalverktøy hos Trond på fredagen. Tykkelsen på det var 4,3mm. Tykkelsen på emnet er 5 mm så forskjellen er ikke på mer enn 0,7 mm. Åttekanten målte faktisk hele 15 mm blank.
Godset var filt noe tynnere ut mot flatrekkerdelene.

Fikk laget meg et testeksemplar som jeg legger ut fremgangsmåten på.

Bilde av emne.

[image]

Filte til skrujernsdelen med flatfil.

[image]

Brukte en liten firkantfil for å tilpasse hullet for pistongen.

[image]

Måtte åpne åttekanten nesten en millimeter. Var enkelt å file ut en halvmillimeter i hver retning når utgangspunktet var så rett. Pusset litt med pussepapir til slutt.

[image]

[image]

Kantene pusset jeg med rundsliper.

[image]

Brukte en roterende stålbørste på vinkelsliperen for å runde kantene og samtidig få et litt gammelt og slitt utseende.

[image]

Til slutt la jeg verktøyet i syrebad en liten stund. Bare for å få et gammelt utseende.

[image]

Ferdig verktøy

[image]

[image]

Jeg kommer til å legge ut emner for salg på markedet her. Det gjelder emner og ikke ferdig verktøy! Prisen er på kr 200 + frakt pr emne. Vet ikke hva frakten er på enda. Vet enkelte har spurt om ferdig verktøy, men å file et verktøy er gøy, to er ok, og tre er et ork og gørr kjedelig. Setter derfor prisen på dem til kr 500 + frakt. De jeg lager er grove i finishen og ikke hundre prosent symetriske. Det var forøvrig ikke de originale heller. Jeg har beholdt samme tykkelse som på emnet.

Er ingen vits i å sende meg bestilling eller mail før de blir annonsert her på markedet.

MVH

35 VRM

Hele tråden:

RSS på tråd